Bestemming wintersportseizoen 2011 / 2012 - Reisverslag uit Delfzijl, Nederland van Désiré Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Bestemming wintersportseizoen 2011 / 2012 - Reisverslag uit Delfzijl, Nederland van Désiré Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Bestemming wintersportseizoen 2011 / 2012

Door: Désiré

Blijf op de hoogte en volg Désiré

03 December 2011 | Nederland, Delfzijl

Bonjour,

Hier komt die dan, mijn eerste officiële berichtje na mijn training van Bizztravel die ik heb gevolgd van 30 November 2011 t/m 2 December 2011. Vele van jullie zijn er al van op de hoogte, maar hier dan toch echt het officiële bericht dat mijn bestemming voor het winterseizoen 2011 / 2012 Alvoriaz word dat deel uitmaakt van 1 van de grootste skigebieden ter wereld “Les Portes du Soleil”. Waarom Frankrijk? Geen idee om eerlijk te zijn. Mijn Frans is niet zo heel goed (tot niets), maar na de eerste woorden te hebben opgezocht, kan ik nu vol enthousiasme zeggen: Bonjour Madame, Monsieur! Como Ca Va? Tres Bien. En uiteraard voorstellen J’m appelé Désiré. Zie dat gaat helemaal goed komen met mij :). Ik zal eerlijk toegeven dat het een hele uitdaging gaat worden, maar ben wel zeer blij dat ik nu ook Frans straks aan mijn vocabulaire lijst mag toevoegen. Multifunctioneel ben ik weer!

Zoals ik al zei, de afgelopen dagen heb ik de trainingsdagen gevolgd van Bizztravel waar onderwerpen aan bod kwamen zoals Marketing, commerce, services, klachtenbehandeling en daarnaast kwam elke afdeling binnen Bizz nog zelf een praatje doen in wat voor rol zei spelen tijdens jouw winterseizoen op een Bizz bestemming en wanneer je contact moet opnemen. Ik moet zeggen heel intensief, maar echt heel leuk! Elke avond werd uiteraard afgesloten met een gezellige borrel in de bar en na 3 dagen met succes te hebben kan ik nu ook officieel zeggen dat ik er helemaal klaar voor ben. De laatste dag van de training hebben we alle kleding gekregen (fel licht blauw) en konden we na het contract te hebben ondertekend weer naar huis.

Uiteraard moet ik nu ook een beetje reclame maken voor mijn bestemming, dus mochten jullie denken van Dees dat heb je toch wel even heel leuk verteld en het lijkt ons super gezellig om naar jouw gebied te komen, wees dan niet bang en stuur me gewoon even een berichtje dan zorg ik dat iets leuks regel. :D.

Alvoriaz (deel uitmakend van het skigebied “Les Portes du Soleil”) is een autovrij gezellig knus familiedorp in de Franse Alpen relatief dicht bij Nederland liggend en grenzend aan Zwitserland. Het type vervoer is paard en wagen, en je kunt skiend van het ene dorp naar het andere dorp komen. Alvoriaz zal mijn standplaats zijn, maar daarnaast zal ik ook bezoeken gaan afleggen in de nabijgelegen dorpen, die ook onder mijn hoede gaan vallen. Het skigebied is met 650 kilometer aan pistes met recht 1 van de grootste skigebieden ter wereld. Hiernaast kun je naast in Frankrijk skiën ook de grens over een naar Zwitserland skiën. Uiteraard staat dat bij mij in de planning om dat is even te gaan meemaken. Vanuit dit gebied kun je tevens de Mont Blanc zien liggen, wat uiteraard schitterend is. 3 Jaar geleden heb ik daar dicht bij gezeten tijdens mijn werkzaamheden voor Vacancesoleil in Zwitserland. Het skigebied is voor de beginnende als zowel de gevorderde skiër zeer aantrekkelijk met genoeg mogelijkheden (tjah hoe kan het ook anders met zoveel kilometers aan pistes).

Mijn vertrekdatum zal aankomende vrijdag zijn 9 December 2011. De kleding is er al, koffer staat al klaar, humeur is goed, oftewel Dees is er weer klaar. Ik hoop dat iedereen die mij tijdens mijn tijden in Zuid-Afrika, Nieuw – Zeeland en uiteraard mijn tijd in Zwitserland hebben gevolgd mij nu ook weer gaan volgen. Ik ben er in ieder weel klaar voor om jullie helemaal up to date gaan houden. Dit zal ik uiteraard weer op een zo creatieve mogelijke manier gaan doen.

Mochten jullie nou twitter hebben en mocht je zoiets hebben van leuk om mij even te volgen…..volg mij dan op: @bizzavoriaz.

Ik zeg tot een volgende keer live vanuit Viva La France! Tot 2012!!

Voor meer info: www.bizztravel.nl (hier zal tevens een stukje over mijzelf opkomen)

Veel liefs,
Dees

  • 03 December 2011 - 13:51

    Oom Peter En Oma:

    Bonjour Desire,

    Jij gaat naar het land van mijn grote vriend 'NAPOLEON'.Elke morgen croissant en cognac en natuurlijk ook de franse slag als je begrijpt wat ik bedoel HAHAHAHA.fantastisch wat je toch allemaal onderneemt.nog even en je paspoort is te klein voor alle stempels van de landen waar je geweest bent.we gaan je weer volgen via skype en hoef gelukkig niet zo vroeg op als in NIEUW ZEELAND.het moet natuurlijk wel gaan sneeuwen anders kunnen wij onze zwembroek meenemen naar de plaats waar je zit.laat het op je afkomen en doe goed je best want je weet wat ze hier in het oosten zeggen van die bekende koe en haas!!! HAHAHAHA
    je bent een ondernemend baasje die al op verschillende plaatsen en banen verricht heeft.afsluitend wil ik ook namens Oma je veel ski ,apres ski, en succes wensen in het prachtige land

    VIVA LA FRANCE!!!!

    en oh ja ook daar hebben ze leuke souveniers (alweer een frans woord)
    HAHAHAHAHAHA

    Tot het volgende bericht en tot horens

    je zeer lieve lieve lieve lieve OOM en OMA!!!

  • 03 December 2011 - 13:52

    Sunshine:

    Ik ben overtuigd! Avoriaz lijkt me the place to be dit winterseizoen!! Ik wens je dan ook weer een geweldige tijd toe in het winterse Viva La France!

  • 04 December 2011 - 13:30

    Marlies:

    Hoi Dees,

    klinkt allemaal weer te gek en nu maar hopen dat er veel sneeuw komt. Een hele goed reis en super veel plezier toegewenst.

    Groetjes Ringoven 62

  • 11 December 2011 - 23:03

    Anne Vrieling:

    GevondenGevondenGevonden!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Delfzijl

Bizztravel wintersport 2011 - 2012

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2012

3 maanden in Avoriaz

14 Januari 2012

Zon, Zon en nog meer Zon

05 Januari 2012

2012 in Avoriaz

23 December 2011

Kerstgroet vanuit Avoriaz

15 December 2011

Adres gegevens Avoriaz
Désiré

@ internship "Magnetic South" New Zealand

Actief sinds 09 Feb. 2008
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 58637

Voorgaande reizen:

05 April 2014 - 30 September 2014

Junior beheer Vacansoleil Italia

26 Juni 2013 - 28 September 2013

Junior beheerder Terme Catez Slovenië

09 December 2011 - 15 April 2012

Bizztravel wintersport 2011 - 2012

01 September 2010 - 02 April 2011

Afstuderen - Internship Auckland

19 Februari 2010 - 01 Mei 2010

Minor Regional Tourism Development

01 Juli 2008 - 31 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: