Welkom in Avoriaz (Les Portes Du Soleil) - Reisverslag uit Avoriaz, Frankrijk van Désiré Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Welkom in Avoriaz (Les Portes Du Soleil) - Reisverslag uit Avoriaz, Frankrijk van Désiré Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Welkom in Avoriaz (Les Portes Du Soleil)

Door: Désiré

Blijf op de hoogte en volg Désiré

12 December 2011 | Frankrijk, Avoriaz

Bonjour,

Hier dan het 1ste officiële berichtje vanuit Avoriaz, Frankrijk. Ze zeggen altijd dat een goed begin het halve werk is, maar dit keer hopelijk een slecht begin kijkt uit naar een super seizoen. Ik weet niet waar ik moet beginnen met vertellen. Laten we beginnen bij het begin want echt alles wat maar fout kon gaan, ging fout en oh ja i.p.v. een rustig reisje naar je bestemming is het een helse dag geweest waarin ik meteen al goed op de proef werd gesteld. Maar ben toch wel weer blij dat ik rustig ben gebleven (niet alle momenten) en dat ik hier nu rustig in mijn appartementje zit, dit voor jullie te typen.

We beginnen met het vertrek. We reden netjes weg uit Delfzijl om 04:00 uur richting SChiphol waar we keurig op tijd aankwamen om in te checken voor de vlucht naar Geneve. Geen problemen – en was ook zeer blij dat ik niet voor mijn overgewicht hoefde te betalen van 2 kilo (LET OP: op dat moment). Dat is weer mooi uitbespaard :D! Afscheid genomen en door de Doane heen naar gate M (The cheap gate)!. Hier nog steeds geen problemen en het leventje ging op dat moment nog vlieren fluitend goed. Tot dat je bij de Gate aankomt en het tijd is voor Boarden. Kom ik bij die lieftallige jongedame aan, zegt ze me doodleuk “uhh zou je die tassen even willen overzetten in 1 tas, want je mag maar 1 tas mee in totaal (inclusief laptoptas).” Ik dacht echt van “ hoe wil zei dat ik dat ga overpakken….bedoel ik zag de vergelijking met de tassen en neem aan zei ook als ze inzicht had. Dus ik zeg van “ jah sorry dat wil echt niet” . Nou dan moet je maar bijbetalen. Alhoewel ik het er absoluut niet mee eens was, dacht ik bij mijzelf (op dat moment) als dit het enigste wat fout gaat vandaag, dan kan ik er prima mee leven (LET OP: op dat moment). Mijn koffertje ging het ruim in en Dees is onderweg naar Geneve. Even de oogjes dicht gehad en dan kom je eindelijk aan op bestemming. Rustig loop je naar de bagage band toe en de 1ste koffertje (kleintje) komt er als 1 van de eersten uit. De rest van de koffers kwamen ook rustig op de band, maar ja hoor geen koffer van mij. Ik zweer het…..heb het ’s nachts nog gedacht en had een slecht voorgevoel. Ok – dat was dus weer actie voor mij. Op naar de tracing centre van Swissport die alle gegevens heeft genoteerd en de koffer gaat opsturen (als) wanneer die gevonden worden. Ik dacht weer bij mijzelf als dit dan het allerlaatste is wat vandaag fout gaat, dan kan ik er nog maar net mee leven (LET OP: op dat moment). Ik zal eerlijk toegeven ik kan veel hebben, maar daar had ik dus echt even geen zin in. Omdat ik een transfer had naar mijn eindbestemming, moest ik ook nog opschieten anders zou ik mijn aansluiting ook nog missen. Ik alle papieren meegenomen, waarmee ik de koffer en hun de koffer kunnen tracen op weg naar Avoriaz. Schitterende weg erheen gehad en de 1ste keer dat je dit dorpje boven op een hele grote steen (zoiets) ziet liggen is echt adembenemend. Wat mooi :D! Busje heeft ons afgezet en toen was het op weg naar het hotel. Aangezien Avoriaz een auto vrij dorp is gaat het hier allemaal net iets anders. Ik ben met een soort piste bully naar mijn accommodatie gebracht. Dan denk je dat je er bent en dan ben je even toe aan een dutje…..kom ik bijna in een uitgestorven hotel. Ik dacht echt op dat moment van “dit ga je gewoon echt niet menen”. De receptie gesloten en niemand in de buurt en ik sta daar in die immens grote hal met mijn 20 kilo zware laptop tas, nadat mevrouw wens van Easyjet wou dat ik het over pakte. En wat ga je dan doen – tja dan ga je maar mensen aanspreken. Bonjour, Perdon, monsieur, madame. Parle vouz Ingles? Haha. De fransen zijn helaas niet zo internationaal ingesteld en dat merkte ik meteen al, maar met voeten en handen duidelijk gemaakt wat we bedoelden. Het was wel weer hilarisch!! Na veel onderzoek zijn we erachter gekomen dat mijn appartementen complex bij een agent is aangesloten en dat ik daar langs moet. Avoriaz ligt op Plateaus, en laat ik op dat moment nou net op de hoogste plateau zijn en naar de middelste moeten. Pffff. Daar gingen we weer. Eenmaal aangekomen bij het kantoor, was mijn boeking ook nog niet eens bekend. Dus gebeld maar de directrice en op 18:00 uur was ik dan eindelijk in mijn kamertje die helemaal super is met een 5 sterren uitzicht. Ik ben wel zeer blij te melden …..mocht dit nou gasten overkomen, weet ik in ieder geval wat je moet doen!! Haha!

Inmiddels is het maandag en kan ik jullie zeggen dat mijn koffer is aangekomen in Avoriaz en dat ik het prima naar mijn zin heb op dit moment. Gisteren al uit eten geweest met een co-collega van Oad Reizen, Marloes, die hier voor het eerste seizoen zit en waar ik het ook prima mee kan vinden. Voor de rest vind ik het heerlijk om bezig te zijn met alle dingen te regelen (en problemen op te lossen) voordat de 1ste gasten komen aankomende zaterdag. Morgen krijg ik de inkoopmanager op bezoek, dus daar zal ik ook nog even het een en ander mee gaan doorspreken. Voor de rest kijk ik uit naar een SUPER seizoen! Woensdag zullen de skies onder gebonden worden en zal ik het skigebied gaan verkennen samen met Marloes.

Ik zeg vanuit een op dit moment bewolkte sneeuwend Avoriaz tot de volgende keer!!

Veel liefs,
Dees

Ps. Fotooos volgen!! :D

  • 12 December 2011 - 13:59

    Hennie En Yvonne:

    Hallo Désiré,
    Wat een begin van je nieuwe job!
    We hopen dat het verdere verloop goed zal gaan. :-)
    Veel succes!

  • 12 December 2011 - 15:32

    Ingrid:

    Heey Dees,
    Wat een avontuur op weg naar Fankrijk. Ja als er 1 keer iets fout gaat, dan blijft het je die dag achter volgen. Maar gelukkig is alles goed gekomen en ben je op de plaats van bestemming Heel veel plezier!!! xxx Inga

  • 12 December 2011 - 17:26

    Henriette:

    He Dees,

    Nou meid wat een verhaal met je koffer zeg. En dan ook nog op een of andere manier naar het middelste plateau komen.

    Ik hoop dat je een mooie en sneeuwrijke tijd hebt in Frankrijk.

    Liefs jetje

  • 12 December 2011 - 20:10

    Sunshine:

    Tjonge jonge, wat een gedoe. Easy Jet... zucht ;-) Oké, dan is het nu tijd voor een super gave tijd!! Heb je een extra bed daar? Heel veel plezier!!!! xxx

  • 12 December 2011 - 21:01

    Marlies:

    na een hoop gedoe nu toch eindelijk op je plek. Vanaf nu lekker gaan genieten, heel veel plezier daar! Wij blijven je volgen.

  • 13 December 2011 - 20:54

    Anne:

    Heee Deesje!!

    potverdorie.. Had ik hier gisteren een reactie geplaatst, is het waarschijnlijk mis gegaan..
    Maareh.. Wat een klotebegin zeg. Je bent in ieder geval wel goed op de proef gesteld. Dit heb je overleefd dus de rest van het seizoen overleef je ook wel;-)

    Fijn dat je nou in ieder geval goed zit daar en het ziet er mooi uit daar zeg! En zo te zien ook al sneeuw en temperaturen onder de 0. Das hier nog wel anders.. Pfoeh wat warm nog!

    Hoe gaat het skieën je af?

    Kuss

  • 14 December 2011 - 12:09

    Oom Peter En Oma:

    Bonjour,

    Had je niet beter met de fiets kunnen gaan, dan had je alle kleren in de fietstassen kunnen doen.
    maar ja zo leer je wel meteen hoe je het aan moet pakken.gelukkig is alles goed gekomen en kun je aan het werk
    fijn dat je een reismaatje hebt waar je misschien hulp aan hebt veel plezier verder en stuur ook even je adres dan weten wij waar je zit voor een kaartje of zo?? en oh ja hebben ze ook daar souvenierswinkels?hahaha

    goed je best blijven doen en geen gekkke dingen doen he!! we willen dat je ook weer terug komt met je foto's verhalen en natuurlijk de sou.....

    Liefs je Oom en Oma
    GROETJES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Avoriaz

Bizztravel wintersport 2011 - 2012

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2012

3 maanden in Avoriaz

14 Januari 2012

Zon, Zon en nog meer Zon

05 Januari 2012

2012 in Avoriaz

23 December 2011

Kerstgroet vanuit Avoriaz

15 December 2011

Adres gegevens Avoriaz
Désiré

@ internship "Magnetic South" New Zealand

Actief sinds 09 Feb. 2008
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 58627

Voorgaande reizen:

05 April 2014 - 30 September 2014

Junior beheer Vacansoleil Italia

26 Juni 2013 - 28 September 2013

Junior beheerder Terme Catez Slovenië

09 December 2011 - 15 April 2012

Bizztravel wintersport 2011 - 2012

01 September 2010 - 02 April 2011

Afstuderen - Internship Auckland

19 Februari 2010 - 01 Mei 2010

Minor Regional Tourism Development

01 Juli 2008 - 31 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: