3 maanden in Avoriaz - Reisverslag uit Avoriaz, Frankrijk van Désiré Dijkhuizen - WaarBenJij.nu 3 maanden in Avoriaz - Reisverslag uit Avoriaz, Frankrijk van Désiré Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

3 maanden in Avoriaz

Door: Désiré

Blijf op de hoogte en volg Désiré

23 Februari 2012 | Frankrijk, Avoriaz

Bonjour,

Hier dan eindelijk maar weer een berichtje vanuit het mooie Avoriaz waar de zonnige dagen zich nu beginnen op te volgen in rap tempo. Wat betekent dat ook hier de lente snel gaat beginnen en dat we hopelijk snel dagen achter elkaar heerlijk op een terrasje kunnen zitten met een lekker drankje om de dagen mee af te sluiten. De afgelopen maand stond weer in het teken van mijn werk, de start van de voorjaarsvakantie, en het af en toe toch wel genieten in het immense skigebied van Les Portes du Soleil. Ondertussen heb ik ook nog mijn ouders hier gehad, wat ook de nodige gezelligheid mee bracht. Hieronder volgt een update van mijn periode.

Januari stond in het teken van enorme kou en slechte dagen die zich toch wel achter elkaar aan het opvolgen waren. Er zaten dagen tussen dat het kwik rond de -20 zat overdag, wat (als je aan het werk moet) niet echt aangenaam is. Ook als je even lekker wilt skiën moet je wel een paar lagen over elkaar aan hebben om een beetje warm de dagen door te komen. Nu moet ik eerlijk toegeven als ik in zulke kou moet gaan skiën, ik het niet lang vol houdt en al binnen een paar uurtjes weer lekker warm in mijn huisje zit. Een paar weken geleden zijn we samen met alle reisleiders van verschillende organisaties hier in het gebied de piste op geweest samen met de eigenaar van de skischool en een paar skileraren om het skigebied te ontdekken. We zijn richting Zwitserland geskied waar we de nodige historie, tips en handige weetjes kregen zodat we dat aan onze gasten konden vertellen. Wist je bijvoorbeeld als het hard waait in Avoriaz dat je dan gewoon richting Zwitserland moet skiën om uit de wind te blijven? Handig of niet…..haha! Het was leuk en onder weg in Champery hebben we nog even een wijntje gedronken (flessen met wijn) om weer warm te worden en gezellig te kletsen. Daarna onze weg weer terug vervolgd en tegen de middag was ik alweer druk bezig met werk. In maart gaan we nog een keer de piste op, maar dan een hele dag en gaan we ook gezellig lunchen op de piste. Nu moet ik even diep nadenken wat ik nog meer heb ondernomen de afgelopen maand. Ik ben nog wezen zwemmen in Morzine in een zwembad dan net onlangs is geopend. Daarnaast was er in de afgelopen maand gedurende 2 weken ook de AVONIGHTS. Wat betekent dat er elke dag een leuke apres ski party ergens in het dorp was vanaf 16:00 uur ’s middags. Ook erg leuk, alleen jammer dat door de kou er niet zo heel veel mensen kwamen. Ze kunnen het beter in Maart doen, want dan kunnen we lekker in t-shirt feesten. Zoals vele van jullie wel weten zijn er ook weer de nodige avonden in de kroeg door gebracht, alhoewel ik moet zeggen dat ik het nog netjes doe als je het vergelijkt met anderen ;). Jagerbombs zijn toch wel mijn favoriete drankje geworden en zelfs om 17:00 uur ’s middags lust ik hier wel eentje van. Vorige week hebben we de verjaardag gevierd van de eigenaar van Shooters, waar de drank toch wel rijkelijk aan het vloeien was. Gezellige avond gehad met zijn allen, laten we het daar maar op houden.

Eind Januari heb ik ook mijn ouders mogen verwelkomen in het dorp, waar ik in die week veel tijd mee heb door gebracht. Zaterdags heb ik ze in de bus welkom geheten in het skigebied, waarna ik helaas weer aan het werk moest. Ik heb gehoord dat ze een goede reis hebben gehad en eerste klas service in de bus, wat wil je ook anders dan met Bizztravel. Alleen jammer dat ik daarna nog de 10 kopjes koffie moest afrekenen omdat de bus chauffeurs die aan mijn ouders had aangeboden ;). Gezellig met mijn ouders geluncht en geskied de hele week, waarna ze helaas die zaterdag erop weer richting huis vertrokken.

Ondertussen ben ik ook nog druk (na jah druk) met werk. Gasten verwelkomen, controles, problemen oplossen, excursies doen etc. etc. De gasten zijn nog steeds helemaal super en de problemen vallen op dit moment wel mee, waar ik heel blij mee ben. Dit betekent namelijk dat alles goed verloopt als ze mij niet meer nodig hebben. De pizza party die ik elke week heb samen met het rodelen zijn toch wel de leukste activiteiten van de week :D. Ik heb nu nog een klein maandje te gaan voordat ik weer terug zal vertrekken richting Nederland. De tijd vliegt om en volgende week zullen we gaan beginnen aan Maart, wat nog 2 weken hard werken word en dan zijn mijn boeking aantallen ook laag en kan ik gaan denken aan mijn eind verslag die ik moet gaan schrijven voor diegene die hier volgend jaar heen gaat.

Ik zeg tot de volgende keer vanuit het schitterende Avoriaz :D!

Veel liefs,
Dees

  • 23 Februari 2012 - 14:13

    Ingrid:

    Heey Dees,

    Leuk om zo weer op de hoogte te worden gebracht van al je leuke activiteiten van de laatste tijd. Natuurlijk lees ik ook wel eens wat op facebook, maar dit blijft toch leuk! Helemaal nu Moniek ook zo'n verslag bij houdt, want zij zit nu alweer een week in China. Door deze site zie en lees je alle mooie verhalen van jullie. Gezellig dat je ouders zijn geweest. Dat was vast een leuke week!! Dat je van het zonnetje geniet, kun je al goed op de foto's zien. Lijkt me heerlijk..wat een ervaring toch weer. Vind het super gaaf dat jij die uitdaging weer aangegaan bent. Nou Dees tot snel!! Ben toch ook wel blij dat je straks weer naar NL komt. xxx Inga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Avoriaz

Bizztravel wintersport 2011 - 2012

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2012

3 maanden in Avoriaz

14 Januari 2012

Zon, Zon en nog meer Zon

05 Januari 2012

2012 in Avoriaz

23 December 2011

Kerstgroet vanuit Avoriaz

15 December 2011

Adres gegevens Avoriaz
Désiré

@ internship "Magnetic South" New Zealand

Actief sinds 09 Feb. 2008
Verslag gelezen: 861
Totaal aantal bezoekers 58643

Voorgaande reizen:

05 April 2014 - 30 September 2014

Junior beheer Vacansoleil Italia

26 Juni 2013 - 28 September 2013

Junior beheerder Terme Catez Slovenië

09 December 2011 - 15 April 2012

Bizztravel wintersport 2011 - 2012

01 September 2010 - 02 April 2011

Afstuderen - Internship Auckland

19 Februari 2010 - 01 Mei 2010

Minor Regional Tourism Development

01 Juli 2008 - 31 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: