Weer een nieuw avontuur in het buitenland - Reisverslag uit Delfzijl, Nederland van Désiré Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Weer een nieuw avontuur in het buitenland - Reisverslag uit Delfzijl, Nederland van Désiré Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Weer een nieuw avontuur in het buitenland

Door: Désiré

Blijf op de hoogte en volg Désiré

19 Oktober 2011 | Nederland, Delfzijl

Hoi,

Daar ben ik weer met een nieuw verslagje op mijn waarbenjij.nu site met de mededeling dat ik toch maar naar het buitenland ga :D!! Dit keer niet om plezier te hebben (misschien wel een beetje ;) of te studeren, maar om keihard aan de slag te gaan als reisleidster wintersport 2011 - 2012 voor Bizztravel die heel toevallig in Groningen is gevestigd. De reiskriebels zijn toch niet helemaal verdwenen over de afgelopen periode en moet eerlijk zeggen na de afgelopen tijd weer hard aan het werk te zijn geweest en afgestudeerd van mijn opleiding Tourism Management, ben ik wel weer toe aan een nieuwe uitdaging in mijn leven, dat ik hopelijk bij deze organisatie zal gaan vinden.

Maar voordat ik werd aangenomen was er natuurlijk eerst nog de (gevreesde) selectiedag. Deze vond voor mij plaats om vrijdag 07 Oktober 2011 in Groningen. Tegen 14:00 uur werden we verwacht in een café in Groningen, waar tevens een ruimte aanwezig zou zijn waar de gesprekken gehouden zouden worden. Deze dag was een open selectie wat betekent dat je samen met nog 16 andere personen in 1x een sollicitatie procedure gaat doorlopen. Ik was stip op tijd en al snel begonnen we met de 1ste ronde.....presentaties. Iedereen moest een presentatie over zijn / haar leven houden waarin de volgende vragen beantwoord zouden moeten zijn:
* Wie ben je?? (vertel iets over jezelf)
* Waarom Bizztravel?
* Favoriete wintersport bestemming?
* Wat de belangrijkste kenmerk volgens jou zou moeten zijn van een reisleidster?
* En een eigen situatie waarin je al met deze kenmerk in aanraking bent gekomen.
Na de presentatie werden er nog vragen gesteld en zat deel 1 erop. Over naar deel 2, waarin je een papier kreeg waarop verschillende situaties werden omschreven die je tegen zou kunnen komen in het werkveld, en je moest samen met de groep waarmee je ingedeeld was moest oplossen. Dit betrefde vooral klachten behandeling. Tijdens de dag ook nog even wat extra informatie gekregen over wat het nou echt inhoudt, werken voor Bizztravel en de functie van reisleidster en was het wachten geblazen of je daadwerkelijk aangenomen zou worden.

Die maandag erop vertrokken richting Florida, USA voor een welverdiende vakantie en tijdens mijn vakantie kreeg ik dan toch het bericht: GEFELICITEERD, JIJ GAAT VOOR BIZZTRAVEL AAN DE SLAG DEZE WINTER OP 1 VAN ONZE WINTERSPORT BESTEMMINGEN! :) Super!! Nou vragen jullie je natuurlijk af, waarom reisleidster en Bizztravel en waarom weer buitenland?

Ten eerste weer een nieuwe uitdaging in mijn leven. Ik hou ervan om mezelf steeds meer te ontwikkelen
en nieuwe dingen te leren in het leven en weet zeker dat dit weer een uitdaging gaat worden. Ik heb over de afgelopen jaren veel functies vervuld, maar helaas nog geen één waarbij de verantwoordelijkheid voor een groot gedeelte bij mijzelf ligt. Ik heb het altijd in delen mogen leren (hetzij receptie, animatie, hostess, reisadviseur etc) maar heb het nog nooit kunnen samen pakken in 1 functie. Dus hopelijk na dit wel.

Maar voordat dit allemaal gaat gebeuren ben ik druk met werk, komt het Alumni Event er nog aan voor mijn school en zal ik nog een trainingsweekend moeten doorlopen van Bizztravel van 30 november tm 2 December, waar tevens mijn reisbestemming bekend zal worden gemaakt.

Ik hou jullie op de hoogte! Voor info: www.bizztravel.nl

Veel liefs,

Dees

  • 20 Oktober 2011 - 06:35

    Marlies:

    dat lijkt allemaal weer super ben benieuwd waar de reis nu dan naar toe gaat maar dat lezen we wel. In elk geval van harte gefeliciteerd en we volgen je straks weer.

    Groetjes Marlies

  • 20 Oktober 2011 - 10:05

    Mams:

    We hopen voor jou (en voor ons ook een beetje) dat het inderdaad Oostenrijk wordt. Dus weer geen Kerst samen....hoewel dit is natuurlijk wel een bestemming die af te reizen is.
    Zet je beste beentje voor....we weten dat je het kan!

  • 20 Oktober 2011 - 10:48

    Oom Peter En Oma:

    Het gaat maar door met jouw bestemmingen.Kun je niet beter een grote koffer kopen en van daaruit leven.Fantastisch dat je het helemaal zelf doet.Je bent niet meer mijn kleine meid maar een vrouw die meer wil zien van de wereld dan alleen het prachtige DELFZIJL!!!ga ervoor en ik hoor wel weer wat het wordt ik houw mij natuurlijk ook weer aanbevolen voor een sou....je hahahahahah

    groetjes uit het verre verre Twente en de fijne groeten van Oma en jouw lieve OOM!! hahahaha

  • 20 Oktober 2011 - 10:48

    Jose:

    Helemaal toppie Sandy!!! Super leuk en echt weer iets voor jou! Ben benieuwd! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Delfzijl

Bizztravel wintersport 2011 - 2012

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2012

3 maanden in Avoriaz

14 Januari 2012

Zon, Zon en nog meer Zon

05 Januari 2012

2012 in Avoriaz

23 December 2011

Kerstgroet vanuit Avoriaz

15 December 2011

Adres gegevens Avoriaz
Désiré

@ internship "Magnetic South" New Zealand

Actief sinds 09 Feb. 2008
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 58653

Voorgaande reizen:

05 April 2014 - 30 September 2014

Junior beheer Vacansoleil Italia

26 Juni 2013 - 28 September 2013

Junior beheerder Terme Catez Slovenië

09 December 2011 - 15 April 2012

Bizztravel wintersport 2011 - 2012

01 September 2010 - 02 April 2011

Afstuderen - Internship Auckland

19 Februari 2010 - 01 Mei 2010

Minor Regional Tourism Development

01 Juli 2008 - 31 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: