Zon, Zon en nog meer Zon - Reisverslag uit Avoriaz, Frankrijk van Désiré Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Zon, Zon en nog meer Zon - Reisverslag uit Avoriaz, Frankrijk van Désiré Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Zon, Zon en nog meer Zon

Door: Désiré

Blijf op de hoogte en volg Désiré

14 Januari 2012 | Frankrijk, Avoriaz

Bonjour,

Hier is tie dan weer….de update van deze week :D! En wat voor een week……een week met heerlijk veel ZON. Daar zijn we hier heel blij mee! Ook de afgelopen tijd heb ik natuurlijk weer het nodige beleefd. Hier komt tie weer!!

Uiteraard had ik afgelopen weekend weer mijn aankomsten, dat gelukkig voor die week wel meeviel. Dit betekende voor mij even wat meer rust in de tent en wat meer druk met de voorbereidingen van de komende tijd. De afgelopen tijd heb ik alleen maar aankomsten op Zaterdag gehad. Vanaf dit weekend heb ik er ook aankomsten bij op de Vrijdag, Zaterdag & Zondag. Op de Vrijdag voor de weekendski, op Zaterdagen de Weekski en op Zondagen de Midweek ski. Ja ongelofelijk…..gedurende de weekenden loopt alles een beetje door elkaar en ben ik meestal ook het drukst met alle aankomsten. De welkomst informaties moeten gegeven worden, skipassen moet uitgedeeld worden en daarnaast heb je ook nog veel telefoontjes tussen door van gasten, wat tevens geregeld moet worden. De dagen in de weekenden lopen meestal van ’s ochtends vroeg (7uur) tot ’s avonds laat (23:00uur). Maandag heb ik dan meestal even een dagje vrij voor mijzelf, waar ik meestal op de piste te vinden ben. De rest van de week ben ik dan weer druk met de aankomsten van aankomend weekend. Skipassen regelen, accommodatie checks, excursies, informatie uurtjes, en het leukste deel van toch wel mijn werk “de administratie” :P……haha!

De gasten die onder mijn hoede vallen zijn echt allemaal super tof!! Wat hou ik er toch van om met gasten te werken. Echt lachen!! Daarnaast hangt er hier in het dorp echt een goede familie sfeer onder de vertegenwoordigers van de verschillende organisaties, de accommodatie verschaffers, vervoerders, kroegen, restaurants en excursie verschaffers. Iedereen kent elkaar en denkt echt heel goed met elkaar mee. Meestal doe ik gedurende de week mijn ronde door het dorp en weet iedereen al meteen wat ik wil. Ik hoef het bijna al niet meer te vragen…zo ongelofelijk lekker werken is dat. Als ik bij Pierre & Vacances binnen loop dan weten ze meteen al dat ik kamers nodig heb voor de bus chauffeurs.

Ik zou ik niet zijn als ik van de week ook weer even een paar goede blunders ben begaan. Ik kan me bij sommige blunders wel zo voor het hoofd slaan (of hoe noem je dat). Dan denk ik echt van “Kom op Dees denk is even na” . Zo moest ik afgelopen week even op bezoek bij gasten om de skipassen op te halen en zaten in een bepaald kamer nummer van een accommodatie. Omdat deze accommodatie uit 3 verschillende gebouwen bestaat en de gast maar 1 kamer nummer zei die je in alle 3 de gebouwen kon vinden was het voor mij de taak om uit te vinden wat de goede kamer is. Je kent mij, dat gaat niet goed komen. Ik dacht bij mezelf “ik heb een gevoel dat het dit gebouw is”, wat helaas niet het geval is. Wat gebeurd er dus ik klop aan in het verkeerde gebouw bij het goede kamer nummer, waar ik 1 keer voor een paar half naakte Russische mensen sta. Ik het hele verhaal uitleggen, maar helaas konden die mensen geen Engels. Ik dacht echt van “ OK – hoe ga ik me hier nu weer uit werken” . Ik in mijn aller langzaamste Engels uit leggen, dat het een fout is. Zoals je al raadt snapte hij het nog niet en werd hij al snel een beetje geïrriteerd. Ik maar met mijn duimpje omhoog en zo snel als ik kon er weg gegaan in de lift. Bij poging 2 was ik er wel en heb ik mijn bezoek gelukkig die avond gewoon overleefd. Het deed me heel erg denken aan een zelfde blunder die ik heb begaan bij ’t Hooge Holt, toen ik naar gasten toe moest in een bungalow, maar dat het helemaal de verkeerde gasten waren. Deze week heb ik op woensdag ook nog even op de skies gestaan samen de “Dutch Boys”, “French Boys” & “English Girls”. Super dagje gehad en smiddags nog even geluncht in het centrum van Avoriaz.

Al in al heb ik hier nog echt een
super tijd! Super gezellig en de tijd vliegt voorbij. Ik zeg vanuit de mooie Franse Alpen weer tot de volgende keer. Voor mensen die nog een leuke vakantie willen boeken….hele leuke aanbiedingen op dit moment op www.bizztravel.nl .

Veel liefs,
Dees

  • 14 Januari 2012 - 14:08

    Sunshine:

    Heerlijk meid. Geniet maar lekker.

  • 14 Januari 2012 - 14:22

    Oom Peter En Oma:

    Hallootje,

    Fijn dat je het nog steeds naar je zin hebt.denk je ook aan jezelf en dat je de rust pakt want het winterseizoen is nog lang.fijn dat je de mensen kent en alles goed regeld.volgende week komen je ouders en die willen ook geholpen worden!! hahaha doe goed je best want je weet het van die bekende koe die iets vangt?genoeg sneeuw is er wel gevallen daar heb je niet tekort aan.doe de groetjes aan iedereen die je kent en we horen of anders zien we je nog wel een keer.
    groetjes van mij en Oma en tot de volgende keer!!!

  • 15 Januari 2012 - 08:32

    Marlies:

    Hoi Dees,

    klinkt allemaal weer goed. Geniet ervan en kom straks heel thuis en niet met een gipsvlucht(hihihi)

  • 15 Januari 2012 - 15:37

    Ingrid:

    Heey Dees,
    Druk druk dus, maar zo te horen vermaak jij je prima. Leuk om dat allemaal weer te lezen. Inclusief de blunders, haha..Dat hoort er allemaal bij. Genier er maar van!!!

  • 28 Januari 2012 - 21:39

    Jolanda:

    ja dit werk is zo voor jou weggelegd,echt genieten hoor in die sneeuw veel plezier desiree groetjes

  • 07 Februari 2012 - 13:38

    Oom Peter En Oma:

    Bonjour of beter gezegd Oet morgen!!
    Hoe is het?nog een beetje sneeuw of heb je genoeg.Zijn de temperaturen ook zo laag of kun je de bikini al aan?hahahahaHier wordt al over de beruchte tocht gesproken(misschien Zondag??)Helaas kun jij er dan niet bij zijn maar er komt vast wel weer een tocht.Alles goed met jouw en de gasten zijn die nog een beetje tevreden of alleen maar lastig.Wat zijn de vooruitzichten komen er nog genoeg skiers of loopt het niet zo stortm ivm.de koude.Heb jij het nog wel warm genoeg en doe je rustig aan want je kunt zo bevriezen.Hier gaat alles z'n gangetje.Wat gaat de tijd snel het is al weer Februari en het is zo April.Geniet er nog maar van en we sturen nog wel weer een keer een berichtje om te vragen hoe het is.
    Desire groetjes van mij en Oma en doe je best want je weet ondanks de koude weet je nog steeds niet hoe de beruchte koe de haas vangt!! hahahaahaha dag lieverd en we horen van elkaar

    Oom.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Avoriaz

Bizztravel wintersport 2011 - 2012

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2012

3 maanden in Avoriaz

14 Januari 2012

Zon, Zon en nog meer Zon

05 Januari 2012

2012 in Avoriaz

23 December 2011

Kerstgroet vanuit Avoriaz

15 December 2011

Adres gegevens Avoriaz
Désiré

@ internship "Magnetic South" New Zealand

Actief sinds 09 Feb. 2008
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 58624

Voorgaande reizen:

05 April 2014 - 30 September 2014

Junior beheer Vacansoleil Italia

26 Juni 2013 - 28 September 2013

Junior beheerder Terme Catez Slovenië

09 December 2011 - 15 April 2012

Bizztravel wintersport 2011 - 2012

01 September 2010 - 02 April 2011

Afstuderen - Internship Auckland

19 Februari 2010 - 01 Mei 2010

Minor Regional Tourism Development

01 Juli 2008 - 31 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: