Saas Fee en werkweek - Reisverslag uit Raron, Zwitserland van Désiré Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Saas Fee en werkweek - Reisverslag uit Raron, Zwitserland van Désiré Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Saas Fee en werkweek

Door: Désiré

Blijf op de hoogte en volg Désiré

09 Augustus 2008 | Zwitserland, Raron

Halllooooo everybody,

Hoe gaat het daar met jullie allemaal? Hier nog steeds heel goed allemaal. Het begint hier alleen nu een beetje af te koelen. Das een beetje jammer....maarre voor de rest is het nog steeds wel aangenaam weer:D.

Afgelopen maandag en dinsdag ben ik samen met claudia naar nog een schitterende wintersportplaats geweest, namelijk Saas Fee. Moet zeggen zowel Zermatt en Saas Fee zijn ontzettend leuke plaatsen om te bezoeken en zekerzzz een MUST wanneer je hier je vakantie doorbrengt.

Oke.....maandag zijn we sochtends vroeg vertrokken met de trein naar Visp om daar een Erlebniscard te kopen voor 5 dagen (hierbij kun je 5 dagen gratis reizen met het openbaar vervoer en krijg je 50 procent korting op de gondelbanen). Daarna de bus genomen naar Saas Fee. Alleen de reis erheen was al meer dan de moeite waard. Je hebt echt een schitterend uitzicht over het Saastal. Helemaal leuk gewoon!!!! Daar aangekomen hadden we in eerste instantie besloten om effe naar het hoogste punt te gaan, want daar heb je ronddraaiende restaurant waar je een mooi uitzicht hebt over bijna heel zwitserland. (om alvast iets te verklappen, dit is er dus niet vandaag van gekomen). We zijn eerst maar effe naar het dorp gelopen om daar effe snel te kijken. We kwamen er achter dat er ook een rodelbaan was(TOFFFFFF). Dat hebben we dus eerst gedaan. Het blijft gewoon leuk zooon rodelbaan. Daarna zijn we naar een gondelbaan gelopen, waarvan wij dachten ohhh die gaat wel naar het hoogste punt. Hadden wij het dus effe mis. Ging dus niet. Omdat we geen zin hadden om helemaal 20 minuten terug te lopen naar het dorp, zagen we op een bord staan ijsgrot met 30 minuten!!!! prima....maar dat is toch anders gelopen dan we dachten. Na 30 minuten gelopen te hebben en nog geen ijsgrot tegen zijn te komen, begonnen we bij onszelf te denken of we nog wel goed liepen. Wij aan een nederlandse man vragen en die zei van nee jullie lopen helemaal verkeerd. Oke best......omdat wij ook ditmaal geen zin hadden om helemaal terug te lopen zijn we maar verder gaan lopen de berg op!!!!! (pfffff......wat heb ik daar spijt van zeg). Na 30 minuten lopen dachten wij van ohhh wij zijn er al bijna....nou nee. Wij weer vragen en die man zij dat het nog anderhalf uur lopen was naar boven. Ik dacht what the f.ck! Toch maar doorgelopen en op den duur kwamen we een sportieve jongeman tegen die ons uiteindelijk helemaal heeft begeleid tot boven. Eindelijk een een slopende tocht komen we aan bij een leuk restaurantje en daar een lekker drankje gedronken. Komt tie opeens met een voorstel.....jah we kunnen ook wel effe nog een station hoger lopen (toen dacht ik echt van.....ben je helemaal gek geworden!! Ik lig hier helemaal kapot en die man wil nog effe verder met ons naar boven) Ik het dus netjes afgeslagen, maarrreee claudia zag het wel zitten om nog effe een stuk naar boven te lopen. Ik dacht best...maarre dan neem ik de gondel. Dus ik uiteindelijk de gondel genomen naar een volgend station en de anderen zijn naar boven gelopen. Daar hebben we later nog een drankje gedaan en toen nog een klein stukje verder gelopen naar boven naar de gletsjer om vervolgens toen nog aan de terug tocht te beginnen naar beneden....pffffffffffffffffff!!! We hebben geloof ik nog 3 uur weer naar beneden gelopen. Onderweg zijn we nog effe mormeldiertjes tegen gekomen die echt heeeelll dicht bij je in de buurt komen...das wel echt super gaaf!! We zijn begonnen om half 11 met de tocht naar boven en uiteindelijk waren we om 7 uur savonds weer beneden. Ik was echt helemaal kapot. (Jongens....hiken in frankrijk is hier helemaal niets bij...hahaha). Eenmal terug in Saas Fee hebben we nog een drankje gedaan en daarna hebben we uiteindelijk de bus van 9 uur weer terug gepakt naar Visp. Daar aangekomen...kwamen we erachter dat de eerste trein pas weer om 22.57 uur ging. Vonden wij natuurlijk veels te lang om te wachten...dus hebben we de cheffin (frau Julen) maar gebeld en die heeft ons weer netjes afgeleverd bij ons nestje.

Oke....gaan we door naar dinsdag. Toen weer heel vroeg ons nest uitgegaan om weer vroeg de trein te pakken en daarna weer de bus naar Saas Fee. Omdat we de dag ervoor zooon grote inspanning hadden geleverd hebben we het deze dag maar effe lekker rustig aan gedaan. We zijn eerst een rondje gelopen door het dorp en vervolgens zijn we naar de gondel gegaan, die ons naar boven bracht. Het laatste stuk ging met zooon ondergrondse metro. Echt supercool! Eindelijk aangekomen op het hoogste punt, zagen we allemaal mensen skien. Wat was ik jaloers zeg....ik wil ook weer skien. Daar effe rondgekeken en fotos gemaakt. Daarna effe een drankje gedaan in het ronddraaiende restaurant. Daar hebben we in totaal 3 uur gezeten. Je hebt daar pas echt een waanzinnig uitzicht. We dachten dat james bond daar was opgenomen....uit die droom werden we ook snel gehaald. James bond blijkt dus helemaal niet daar opgenomen te zijn, maar ergens anders in zwitserland. Lekker lullig...hahah: Tegen 2 uur zijn we weer naar beneden gegaan. Om half 4 de bus genomen om in Saas Grund uit te stoppen (das ook een hele bekende wintersportplaats). We wouden eigenlijks daar ook nog effe omhoog met de kabelbaan, maar dat ging helaas niet door, omdat de baan alweer sluitte om kwart voor 5. Er was helaas gewoon te weinig tijd. Beetje jammer. savonds nog effe de bus genomen naar brig om daar nog effe gezellig in een restaurantje te eten met zijn tweetjes. Heb nog nooit zoooo duur gegeten. Voor een belabberde schnitzel met nog belabberde friet...betaalde ik 28 frank.(woowwww...NIET NORMAAL!!) dat doe ik dus ook nooit meer. savonds tegen 9 uur waren we weer op de camping. Daar nog effe gezellig gezeten en toen ons bed in gedoken.

De rest van de week was eingelijks niet zoo heel boeiend. Gewerkt, gewerkt en nog eens gewerkt. Mijn ouders komen maandag weer....dus daar kijk ik ook alweer naar uit.

Veel liefs en groetjes vanuit zwitserland van dees

• 10 Augustus 2008 - 10:32

Hennie En Jan:

Hallo Desiree we lezen dat je al heel veel hebt gedaan en gezien.Leuk voor jouw dat het ja goed bevalt vooral de uitstapjes nou nog een paar weken en het zit er weer op geniet er nog volop van daar en de groeten aan je ouders en kevin en tot op het familieweekend gr jan hennie en de rest

• 10 Augustus 2008 - 15:07

Marlies:

Hoi Dees,

mooi land toch der Schweiz??? Wij gaan er ook graag naar toe. Doe je pa en ma even de groeten van ons. Veel plezier nog

Groetjes de Reiffertjes

• 10 Augustus 2008 - 15:16

De Buren:

hallo desire
    wat zul jij een goede conditie krijgen met al dat geklim daar.Dus morgen komen je ouders en Kevin je nog een paar dagen gezelschap houden.Leuk, de groeten van ons.

• 12 Augustus 2008 - 15:39

Brigitte:

He desire!

Leuk om al je verhalen te lezen. Zo te horen heb je het goed naar je zin daar! Er nog even van genieten en dan zit het er al weer op!

liefs Brigitte

• 13 Augustus 2008 - 09:46

Miekepostma@home.nl:

hoi desire,
    nog heel veel plezier met je ouders en kevin.
    jij weet nu waar de leuke plekjes zijn om te bezoeken. doe je ouders de groetjes van ons hier uit delfzijl. groetjes Heiko en Mieke.