ouders, vrije dag en nationale feestdag - Reisverslag uit Raron, Zwitserland van Désiré Dijkhuizen - WaarBenJij.nu ouders, vrije dag en nationale feestdag - Reisverslag uit Raron, Zwitserland van Désiré Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

ouders, vrije dag en nationale feestdag

Door: Désiré

Blijf op de hoogte en volg Désiré

02 Augustus 2008 | Zwitserland, Raron

Hoiiiiii allemaal,

Augustes is begonnen. Tijd gaat nu alleen nog maar sneller, maar het is hier zoooooo gezellig. Nog 4 weken en dan zit het erop....opzich heel jammer. Maar goed. Hier komt weer een update van mijn verhalen.

Zondag zijn dus mijn ouders aangekomen. Wat natuurlijk enorm gezellig is en ik ook meteen weer op de hoogte was van alle nieuwtjes uit nederland. Maandag overheerlijke pannekoeken gegeten. Wat had ik daar zin aan zeg.....pannekoeken is namelijk iets wat ze hier niet kennenn. Beetje jammer...maarre goed. Nadat ik maandagochtend een dienst had gedraaid van 8 tot half 12, had ik maandag middag en dinsdag heerlijk vrij met mijn collega. Daar waren we echt aan toe. Je bent gewoon 14 uur per dag aan het werk. Laatste week maar rustig aan doen.

Maandag middag zijn ik (en claudia) met mijn ouders naar brig geweest om daar effe te kijken en te shoppen. Ontzettend leuk plaatsje. Lijkt wel een beetje op een typisch oostenrijks dorpje. Helemaal leuk!!!!! Daar een paar uurtjes rond gelopen en effe een terassje gepakt om daarna weer terug te gaan naar de camping, waar we zoals ik al eerder zei overheerlijke pannekoeken hebben gegeten. Dinsdag zijn we dan eindelijk naar Zermatt geweest. Enorm leuke wintersport plaats. We hebben de auto geparkeerd in een plaatsje voor Zermatt (tash) en daarna met de tandratbaan door gegaan naar de plaats zelf. Nouuuuu....ik wist niet wat ik zag. Superleuk allemaal en je zag allemaal wagentjes rijden van alle hotels in Zermatt. Blijkbaar als je daar een hotel boekt, word je met een karretje ogehaalt (of als je het helemaal goed wil doen met de koets) om je vervolgens naar je hotel te bregen. Hoe luxe wil je het hebben in je leven. Ongelovelijk. We waren er om ongeveer half 11 en hebben daar een paar uur rondgekeken om vervolgens om half 2 met de gornergrat baan naar boven te gaan naar het hoogste punt. Wat werkelijk een waanzinnig uitzicht het je dan. Je hebt uitzicht op weet ik veel hoeveel 4000ders. Wou daar mijn tentje wel neerzetten en daar nog de laatste maand blijven, maar jah dat zit er niet in. Boven op de berg ook nog 2 mensen van de camping tegen gekomen. Dat vond ik echt zoooo leuk, dat ik dacht van, dat moet op de foto. Dus dat gedaan....hahah:p.
Tegen 4 uur dan weer naar beneden gegaan met de gornergrat, om daarna nog effe een drankje te doen op een terras. Daarna maar weer besloten om terug te gaan naar de auto. savonds nog effe gegeten bij de mcdonalds in Visp en daarna helemaal uitgeput ons bed in gegaan. Woensdag ochtend zijn mijn ouders ook weer vroeg vertrokken (half 8) en ik ben toen nog de hele dag weer aan het werk geweest.

Vrijdag was het dan 1 augustus. De nationale feestdag van zwitserland!!!!!!!! En dat word hier goed gevierd. Met vuurwerk en vooral veel drank. Iedereen is in een goeie bui. We hebben van onze cheffin en chef een kleine bijdrage gekregen voor onze (harde) inzet. Vet lief!!! Beetje jammer dat ze het alleen niet tijdens het werk laat merken. Maar goed iedereen is weer anders en de laatste maand kom ik ook nog wel door met haar. Na de hele dag gewoon aan het werk te zijn geweest, hadden lotte en ik maar besloten om ons eens goed te gaan vermaken in het restaurant met een wijntje (en biertje). Later kwam de vriend van Lotte er ook nog bij. Er was ook een vrouw die speelde in het restaurant. Dat maakte de sfeer wel extra leuk. Ik heb me werkelijk nog nooit zoooo goed vermaakt als die avond. Ga er maar niet te ver in detail op in....hahahah. Al met al een superdagje.

Hoop dat het in NL nog steeds ook heel goed gaat.

Groetjes vanuit zwitserland dees

Still shining: Je hebt te veel verklapt. Nu weet ik het al:D. Wat vetttt leuk!!!!!

Meindert en truus: Leuk dat jullie mijn site ook volgen. Blijf hem wel updaten.

  • 02 Augustus 2008 - 14:15

    Ingrid:

    Heey Dees,

    Hoe issie daar?? Hier prima, ben nu aan het werk !! Gister je kaartje gekregen, leuk man !!! Wat een verhalen om te lezen, na mijn eigen vakantie haha. Heb het daar ook leuk en gezellig gehad met de familie. Moest wel ff lachen over dat kleine ongelukje hihi.. het zal dees ook niet zijn die dat heeft !! Maar wel heel leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Gisteravond nog ff naar slobberfeest geweest, weet je dat nog zijn we vorige jaar geweest.

    Nou heel veel plezier nog daar en we spreken elkaar.

    xxx Inga

  • 03 Augustus 2008 - 09:26

    Mieke Postma:

    Hoi Desire,

    Leuk te lezen wat je allemaal weer hebt beleeft.
    Gisteren je kaartje gekregen heel erg bedankt, hangt nu in de winkel zodat iedereen het kan lezen en zien natuurlijk. Hier is alles oke, warm 32 graden is heel normaal op dit monent. Wij zijn veel weg op inkoop dus dat betekend veel reizen werken en langedagen, maar dat is niet erg. Nog veel plezier daar in Zwitserland.
    Groetjes Mieke.

  • 03 Augustus 2008 - 09:57

    Marlies:

    Hoi,

    leuk dat jij het zo naar je zin hebt daar in Der Sweiz.

    Veel plezier nog de komende 4 weken!!!

    Groetjes Marlies

  • 03 Augustus 2008 - 09:58

    Marlies:

    stom stom stom Der Schweiz moet het natuurlijk zijn.

  • 03 Augustus 2008 - 16:26

    Rianne:

    Heyyy MUTS,

    bedankt voor je kaartje, alleen jammer dat hij elkaar jaar bij de buurvrouw komt haha:D woon op nummer 28. Nog even en het zit er al weer op. Ik heb aankomende dinsdag een gesprek bij kids2b ben benieuwd maar ik laat je het uiteraad weten. Heb 2 hele rustige!!!! weken gewerkt, lekker ontspannend en geen gestress heerlijk(rara hoe kan dat) haha. maar we mailen/faxen/bellen/sms'en

    greetz Rianne

  • 04 Augustus 2008 - 10:35

    Arianne:

    Jowwww chick!!

    Klinkt allemaal super hoor je verhalen!!! Heel relaxed! En die vakantie vliegt idd voorbij he...Ik heb sinds 2 weken een fulltime vakantiebaantje dus het vakantiegevoel is hier al ver te zoeken. Opzich best een leuk baantje hoor...en het moet ergens vandaan komen he ;) Nou je hoort het allemaal wel in NL. Genieten maar verders!!!

    xx Ar

  • 07 Augustus 2008 - 11:04

    Thea:

    veel te warm om hier iets te doen het is hier soms 40 graden savonds. ze hebben hier wel lekkere pizzas en lambrusco. verder zijn we veel aan het zwemme en genieten van onze vakantie.

    tot binnenkort en ook de groeten aan claudia & lotte ciao

  • 08 Augustus 2008 - 13:22

    De Buren:

    moi desire
    lees dat alles goed gaaten dat je het leuk vindt we hebben nu vakantie zijn al een paar dagen in EDE{Gelderland}in een hotel geweest.hier is alles oke.groeten van ons.

  • 08 Augustus 2008 - 19:15

    Rianne:

    Hey topper

    bedankt voor je kaartje, hij is nu goed aangekomen:D ik tel al af tot dat je hier bent haha wordt lol, alle toffe foto's bekijken enzo. Hoop dat je nog een paar mooie weken krijgt. wie geth es mit deinen Deutsch? Ich glaube das meine sprache nür es gut is alls ihnen.

    tsjüch

  • 08 Augustus 2008 - 19:16

    Rianne:

    p.s gesprek ging goed ben in principe aangenomen alleen het is te weinig uur:p beetje jammer maar helaas we zoeken verder

  • 13 Augustus 2008 - 09:43

    Mieke Postma:


    Hoi desire,
    Wat een avonturen heb je weer meegemaakt, leuk hoor.
    Het wordt straks wel wennen als je weer aan de studie moet. geniet er nog maar even van. heel veel plezier met je ouders en kevin als zij bij jou op de camping zijn . groetjes uit delfzijl van heiko en mieke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Désiré

@ internship "Magnetic South" New Zealand

Actief sinds 09 Feb. 2008
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 58628

Voorgaande reizen:

05 April 2014 - 30 September 2014

Junior beheer Vacansoleil Italia

26 Juni 2013 - 28 September 2013

Junior beheerder Terme Catez Slovenië

09 December 2011 - 15 April 2012

Bizztravel wintersport 2011 - 2012

01 September 2010 - 02 April 2011

Afstuderen - Internship Auckland

19 Februari 2010 - 01 Mei 2010

Minor Regional Tourism Development

01 Juli 2008 - 31 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: