Laatste bericht - Reisverslag uit Raron, Zwitserland van Désiré Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Laatste bericht - Reisverslag uit Raron, Zwitserland van Désiré Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Laatste bericht

Door: Désiré

Blijf op de hoogte en volg Désiré

26 Augustus 2008 | Zwitserland, Raron

Halloooooo,

Hier komt ie dan! Mijn laatste bericht uit zwitserland, voordat ik vrijdag om half 3 weer richting amsterdam vlieg. Wat is de tijd omgevlogen zeg! Maarre goed ook in de laatste week is er weer genoeg gebeurd.

Gisteren hadden we weer een vrije dag. Dus hebben claudia en ik maar besloten om naar leukerbad te (daar een mountainbike te huren) en daarna als afsluiter te gaan zwemmen en chillen in het burgerbad in leukerbad.
Wij om kwart over 8 trein vertrokken daar om vervolgens de bus te pakken naar leukerbad.....nou dit verliep niet helemaal volgens plan. Bleek namelijk dat de eerst volgende bus pas om half 10 ging. Zolang kan ik wel wachten (ongeveer een uurtje), maar jah claudia had er ontzettend veel moeite mee. Dus wat gaan we dan doen, wanneer claudia totaal geen zin heeft om te wachten (zie jullie denken)...juist liften! Mijn eerste gedachte was PARDON.....maarre het schijnt toch een groot succses te zijn geweest. De eerste auto die we tegenkwamen op de weg naar leukerbad, bood ons meteen al een leuke lift aan naar ongeveer de helft van de route. Daar heeft ie ons weer gedropt en zei als we het daar nog een keer zouden proberen we dan wel een direkte lift naar leukerbad zouden krijgen. Na de eerste auto geen succses, de tweede auto nog steeds geen succses....en jah hoor de derde auto was succsesvol. Helemaal superzzzz.....voordat we het wisten waren we in leukerbad en ik geloof dat het ook in recordtijd was, want we zijn nog nooit zoooo vroeg ergens geweest....hahah. Daar naar de mountainbikeshop gelopen....blijkt ie om 9 uur nog dicht te zijn. Dan maar iets anders gezocht...maarre het bleek dat relaction (waar we waren) de enigste is in het hele dorp waar je mountainbikes kunt huren en het rare was dat ie ook gewoon geopend zou moeten zijn. Wij het hele dorp rondgelopen om te vragen waarom die winkel nog niet open is....schijnt dus dat ie man gewoon te laat is. Wij om kwart over 10 die winkel in gelopen om de fietsen te huren en claudia voordat we vertrokken nog effe kleding gepast en met succses gekocht. Daarna met de mountainbikes de seilbahn in op weg naar boven. We hebben het daar een uurtje vol gehouden op onze mountainbikes. We dachten doen wel effe een rondje rond het meer daarboven (mam waar wij ook zijn geweest), viel dat dus effe tegen. Schijnt dat je dus maar tot de helft kan fietsen voordat je door de schapenstront verder moet lopen en moet zeggen met een fiets is dat geen groot succses. Wij het stuk uiteindelijk weer terug gefietst (omhoog!!!!) wat ook niet helemaal volgens plan ging. De grootste stukken terug zijn namelijk gelopen. Uiteindelijk toen we weer terug waren bij het middelstation hebben we de mountainbikes met de seilbahn weer naar beneden gestuurd om vervolgens naar beneden te lopen. Jeetje....ik heb me werkelijk nog nooit zooon enge route gelopen. Stijl naar beneden en als je naar links en rechts keek had je allemaal dikke afgronden. Moet zeggen...kreeg ook behoorlijk last van mijn hoogtevrees. Nog effe het spelletje vang de muis gedaan onderweg (he claudia!!!). Voor iedereen die hem niet snapt...leg hem nog wel een keer uit. en om half 4 waren we weer beneden. Wij de mountainbikes gehaald bij de seilbahn en daarna de fiets weer fietsend terug gebracht naar de winkel. Omdat we niet vooraf hoefden te betalen, hadden we geen benul van hoe duur het huren van mountainbikes was. Blijkt dus 42 FRANK te zijn. Best wel sneu eigenlijkst als je je bedenkt dat je maar een half meertje en weer terug bent gefietst, maar goed wel heel veel LOL erbij gehad. Nadat we alles weer ingeleverd hadden gingen we heerlijk chillen, relaxen en zwemmen in het burgerbad om effe helemaal tot rust te komen en vrijdag weer lekker fris in het vliegtuig te kunnen stappen. Moet zeggen is heel goed gelukt. Om half 7 weer uit het zwembad gegaan om daarna de bus te pakken van 5 over 7. Bij het station van Leuk nog iets gegeten en de trein van half 9 weer terug gepakt naar de camping. Waar we ook in een recordtijd in bed lagen, namelijk kwart over 9....haha. Al met al was ht een super geslaagde dag.

Werken gaat nu ook uberrelaxt. Bijna niets meer te doen en de koffer staat al weer in de gereedheid om weer mee te gaan naar nederland^(met mij natuurlijk...haha). Tijd is omgevlogen en moet zeggen valt niet mee om straks weer in Platte nederland te zijn. Zou het liefst de bergen mee willen nemen. Ik hoop dat iedereen de site leuk vond. Heb ook effe naar mijn schoolrooster gekeken en tot mijn schrik moet ik maandag om 11 uur alweer op school zitten...slik slik.

TOT VRIJDAG!

Groetjes en veel liefs vanuit zwitserland van Dees

• 26 Augustus 2008 - 16:57

Rianne:

Hey topper je spijbelt maandag maar want dan ben ik jarig:P ik zie je vrijdag??! heb vandaag in de slagerij gestaan was echt tof!!!

liefs Rianne

• 27 Augustus 2008 - 06:32

Marlies:

al met al een geslaagd zomer seizoen voor jou. Nu maar hopen dat je vliegtuig ook echt gaat vrijdag. Hier in Nederland ben je daar tegenwoordig niet meer zo zeker van!!! (geintje)
    Als je weer in Delfzijl bent moet je maar even foto's laten zien van al je ervaringen in der Schweiz.

Groeten de Reiffertjes

• 27 Augustus 2008 - 07:17

Pa Stalman:

vond het de afgelopen maanden heerlijk rustig in Delfzijl
    Maar toch een goede reis terug Meid

• 27 Augustus 2008 - 19:53

Rianne:

leuke vader heb ik hé haha zie je snel!!! heb er zin innnnn eindelijk de sfeermaakster komt weer terug in delfsiel

• 27 Augustus 2008 - 20:21

Esther Bolt:

he dees,

ja, wat is de tijd snel gegaan. Zo was je nog in de winkel, praten over je zwitserse reis en nu ga je overmorgen alweer naar huis. Eerst nog even ons familieweekend. Zin in?

Moet ik nog ergens achteraan bellen? (letterbox of boerengolf)

jammer dat jullie zaterdagochtend pas komen. Er zijn nog meer die vrijdagavond pas laat komen. Mijn ouders werken eerst ook nog. Kijk maar even. Hoop dat het lukt.

tot vrijdag

liefs esther

• 27 Augustus 2008 - 20:23

Esther Bolt:

oh ja

een hele goede reis en kom veilig weer thuis he

liefs es