Ziekenhuis, werk en vrije dag! - Reisverslag uit Raron, Zwitserland van Désiré Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Ziekenhuis, werk en vrije dag! - Reisverslag uit Raron, Zwitserland van Désiré Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Ziekenhuis, werk en vrije dag!

Door: Désiré

Blijf op de hoogte en volg Désiré

22 Juli 2008 | Zwitserland, Raron

Halllooooooo,

Hoe staat het daar in Nederland?? Hier gaat alles nog goed zijn gangetje. Het weer is goed en moet zeggen dat ik al een goed bruin kleurtje krijg....yipppie!!!

We zitten alweer in het einde van juli. Echt ongelovelijk. We merken nu op de camping dat de grote uittocht uit nederland is begonnen. Volgens mij is de bouwvak in nederland begonnen en gaat iedereen naar zwitserland op vakantie. Bijna alle campings in de omgeving zitten vol (geen zorgen mammmm heb een plekje gereserveerd voor jullie.....tegenover mij...hahaha:p)
Het werk is nu wel leuker nu het een beetje drukker is. Meer kinderen en de animatie is nu ook drukker....helemaal superzzzz!

Zaterdag was alleen een wat mindere dag voor mij. Claudia en ik zouden s ochtends de animatie doen, maar omdat er geen kinderen waren dachten we bij onszelf van, laten we ons is gaan vermaken op de trampoline. Dat ging allemaal goed totdat er 2 jongens bij opkwamen en ik op den duur niet meer sprong en die andere jongens nog wel. Ben dus effe goed door mijn enkel (of voet gegaan). Had er op dat moment niet zoooo heel veel last van. We zijn een uur later nog een keer op de trampoline gegaan om coole actiefotos te maken. Tegen 1 uur s middags ging mijn rechtervoet opeens zoooveel pijn doen, dat we maar naar het ziekenhuis in Visp zijn gereden om te kijken of het niets ernstig was. De vriend van Lotte (chris) is effe met me meegeweest (echt superlief gewoon) Daar aangekomen moest je eerst allemaal gegevens invullen, voordat je uberhaupt word geholpen. Dat schoot lekker op. Ik het hele verhaal uitgelegt. (Wat zullen die mensen wel niet gedacht hebben....wat moet een 21 jarige op een trampoline....hahha, dat was best wel komish maarre goed) Na alle gegevens ingevuld te hebben, wat inmiddels alweer een uur verder was, kwam eindelijk de dokter bij me. Die heeft me effe goed onderzocht. Moet zeggen dat die niet zooo heel vrolijk keek. Hij moet is blij zijn dat ie is een keer niet met iemand heeft te maken, waar het om leven of dood gaat. Na verwoede pogingen om hem effe aan het lachen te maken is het uiteindelijk toch gelukt (mission accomplished!!). Er zijn foto,s gemaakt van mijn voet(in een alien kamer). Gelukkig niet gebroken (tjonge jong wat heb ik mezelf nog nooit zoooo ogpgelucht gevoeld). Moest alleen effe een paar dagen rustig aan doen met de voet en dan zou het weer helemaal goed komen. Nou superzzzzzzzzzzzzzzzz. Kan ik weer heerlijk de bergen in:p.

Zondag lekker aan het werk geweest. Ontzettend druk met alle aankomsten...echt niet normaal. Maandag was dan onze vrije dag. Claudia en ik hadden maar besloten (ook omdat ik nog met mijn voet zat) om naar het brigerbad te gaan. Supergroot zwembad met allemaal thermaalbaden. Wat hebben wij genoten zeg. Heerlijk. Helemaal tot rust gekomen en ontzettend verbrand. Ze hebben daar echt zoooon gave vloedstroming. Het is net alsof je aan het watersurfen bent...helemaal tof!!! en een glijbaan waar je U tegen zegt. Om 7 uur hadden we maar besloten om weg te gaan, ook omdat we op den duur nog maar de enigste waren in het hele zwembad. Wij vervolgens lopen naar Brigerbad dorf om daar effe leuke foto,s te maken en effe lekker te eten. Komen we tot onze schrik erachter dat er na half 8 geen bus meer terug gaat naar Visp. Oftewel dat we vastzaten in een bijna uitgestorven dorpje. Wij eten bij een restaurant en daar maar gevraagd of ze daar een manier wisten om terug te komen naar de bewoonde wereld. Ze kwam met 2 opties. Optie 1 lopen!!!!! (wat ongeveer anderhalf uur lopen is) of optie 2 met de serveerster meerijden, die toevallig ook in raron woont, maar die pas om 11 uur klaar was met haar werk. Dus wij diep nadenken en uiteindelijk toch maar besloten voor optie 2. Dit betekende dus 3 uur in een restaurant zitten. Claudia vermaakte zich prima met kaartjes schrijven en ondertussen werd ik helemaal gek van saaiheid. Wie gaat er 3 uur in een restaurant zitten waar niets te doen is (nou....wij dus!!!) Was blij toen we weer thuiswaren. Oh jahhhhhh,......weet je in wat voor auto weer weer thuis zijn gekomen. Zoooon hele mooie auto waar je het dak van naar beneden kan doen. Cooooolllll!

Oke dan ben ik inmiddels bij vandaag. Vandaag is weer een normaal werkdagje. Maar omdat ik pas laat in de middag hoef te beginnen dacht ik bij mezelf om maar effe de omgeving te gaan verkennen. Ben effe naar de wasseflusskirche gelopen die hier schuin op de berg ligt. Tijdens de route kom je allemaal huisjes tegen met allemaal bijbelverhalen erin. Best wel schattig. Maar moet zeggen dat het best wel een zware tocht was. Maar het was zekerzz de moeite waard, want wat een schitterend uitzicht heb je van boven over Raron en het kerkje binnen in is ook echt heel mooi. Daarna nog effe naar een andere kerk gelopen die boven op een heuvel ligt aan de andere kant van Raron, de burgkirche. Jeetje wat een zware tocht. Maarre ook deze kerk was ook zeker weer de moeite waard. Weer een prachtig uitzicht over het dal.

Oke....ben inmiddels wel heel lang aan het tikken :p. Jullie zijn weer helemaal op de hoogte van het nieuws.

Groetjes en veel liefs uit zwisterland van dees

Tante stien en opa: Wat leuk dat jullie een berichtje hebben achter gelaten. Kijk er idd al naar uit dat mijn ouders en kevin zondag komen.

Sunshine: Wat weer een lief berichtje. Om effe te reageren: Groeten uit Raron terug van Dees. ahhahaha.


  • 22 Juli 2008 - 18:02

    Mam:

    ik zie al weer dat je weer flink aan het wandelen bent... doe nou maar voorzichtig straks moetn wij jou mee naar huis nemen!!!!!
    Fijn dat er toch nog een plekje voor ons over is anders waren we helemaal voor niets (nou natuurlijk wel voor jou) naar Zwitzerland gereden. Als jij tegenover ons woont kan je lekker 's-morgens het ontbijt voor ons verzorgen hahahahaha.

    groetjes mam,pap en je broertje kevin

  • 23 Juli 2008 - 09:21

    Miekepostma@home.nl:

    Hoi Desire,

    Wat een avontuur heb je weer meegemaakt. Maar genieten doe je zeker wel, voordat je er erg in hebt ben je weer thuis aan de studie of bevalt het daar zo goed dat je in zwitserland blijft?.
    Leuk dat je ouders bij jou op de camping komen Kevin niet vergeten natuurlijk.
    Geniet van je supertijd en laat maar weer wat van je horen. Groetjes Mieke.

  • 23 Juli 2008 - 09:47

    Hennie Uit Ten Post:

    Hallo Desiree we hadden je adres gekregen van mieke en hebben je berichtjes gelezen je hebt al veel gedaan en veel gezien las ik. Leuk dat het je zo naar de zin hebt we wensen je nog veel plezier en we lezen zeker wat je daar al beleeft.en oja denk om de jongens gr hennie

  • 23 Juli 2008 - 15:35

    Liesbeth:

    Hey meid!

    Zo te zien heb je het goed naar je zin in der Schweiz ;) lekker genieten van de bergen, en de prachtige omgeving, ik ben nu net een week terug van Italië en terugweg zijn we langs geneve gereden het is echt schitterend daar! Wat is je adres daar eigenlijks? Dan ken ik je ook kaartjes sturen :D
    Succes met het hiken ;) Wel goed oppassen he meid ;) Spreek je snel!

    Liefs Liesbeth

  • 23 Juli 2008 - 18:27

    Marlies:

    Hoi Desire,

    via je ouders hoorde ik dat we je kunnen volgen via deze site. Harstikke leuk om te lezen dat jij het zo goed naar je zin hebt. Zwitserland is sowieso een mooi land, daar heeft Derk nog een zus wonen. Heel veel plezier nog en we houden je in de gaten.

    Groetjes Derk en Marlies

    en van Niels en Sven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Désiré

@ internship "Magnetic South" New Zealand

Actief sinds 09 Feb. 2008
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 58636

Voorgaande reizen:

05 April 2014 - 30 September 2014

Junior beheer Vacansoleil Italia

26 Juni 2013 - 28 September 2013

Junior beheerder Terme Catez Slovenië

09 December 2011 - 15 April 2012

Bizztravel wintersport 2011 - 2012

01 September 2010 - 02 April 2011

Afstuderen - Internship Auckland

19 Februari 2010 - 01 Mei 2010

Minor Regional Tourism Development

01 Juli 2008 - 31 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: