2 dagen italiaans milano - Reisverslag uit Raron, Zwitserland van Désiré Dijkhuizen - WaarBenJij.nu 2 dagen italiaans milano - Reisverslag uit Raron, Zwitserland van Désiré Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

2 dagen italiaans milano

Door: Désiré

Blijf op de hoogte en volg Désiré

09 Juli 2008 | Zwitserland, Raron

Hoi iedereen,

Raad eems waar ik heen ben geweest de afgelopen dagen......milaan!!!!!! Heb echt daar superdagen gehad en heb nog nooit zoveel beleefd en gelachen als in milaan. Zal effe uitgebreid vertellen wat er allemaal is gebeurd.

Zondagavond om 17:03 uur vertrokken vanuit Visp, nadat frau Julen ons vanaf de camping had weggebracht naar het station. Het was echt zoooo lief, want ze zei toen we uitstapte; komen jullie wel weer gezond terug (ahhhhh). Maarre oke....wij een kaart gekocht van Visp naar Milano en weer terug op de dinsdag avond.

Eerst de trein genomen van Visp naar Brig, waar we daar zijn overgestapt op de trein naar Milano. Eenmaal op het tussenstation dommedosalo aangekomen kregen we een grondige controle van de italiaanse doane met de hond checkende op drugs en de doane checkende op paspoort. We hebben daar in totaal 30 minuten, waarna we weer vertrokken met 20 minuten vertraging. Uiteindelijk om 8 uur in Milaan aangekomen, waarna we opzoek moesten naar een plek om te slapen. Eerst maar bij het station gekeken naar een slaapplek in een hotel, wat ons uiteindelijk veel te duur leek (90 euro voor een overnachtign....jah ammahoelaa! Wij de metro ingegaan om daar te vragen aan een bewaker of die een goeie slaapplek wist in milaan, waar we voor weinig geld kunnen overnachten. Hij kende er wel 1, dus wij uiteindelijk de metro in op weg naar hostel ostella in de wijk QT8. Daar aangekomen was het uiteindelijk 10 uur. Ingecheckt op een dormetry, spullen uitgepakt en meteen in slaap gevallen.

Dag 1:
Maandag hebben we besloten om het er effe goed van te nemen. Dus wat alle meiden betaamt, zijn we heerlijk een dag gaan shoppen in Milaan. En hoe....natuurlijk in style. Iedereen zegt van....ohhhh wat is dat toch duur in milaan. Noouuuu wij hebben effe bewezen dat het ook budget kan. Truitje gekocht en leuk rokje gekocht voor nog geen 20 euro!!!!! (Nou moet ik er wel bijzeggen dat het 1 en al uitverkoop was in Milaan) dus wat een timing hadden wij. Aan het einde van de dag hadden we zoveel tassen, dat we maar besloten om een trolley te kopen, puur voor alle tassen. Wij een leuk standje opgezocht en na veel afdingen (claudia!!) hebben we een prachtige trolley kunnen bemachtigen voor 12 euro.Toen we eindelijk helemaal uitgeshopt waren, zijn we in 1 van de betere pizzeria een heerlijke pizza gaan eten. Het restaurant was superluxe en voor nog geen 20 euro waren we helemaal klaar.
Daarna weer teruggegaan naar de hostel, wat moeilijker ging dan verwacht. De itiliaanse openbaar had besloten om van alle dagen in het jaar deze dag uit te kiezen om te gaan staken. Dus in plaats van makkelijk weer terug te komen met de metro (wat 10 minuten is) moesten we een uur met de bus terug. Dit is moeilijker dan verwacht. Wij de bus gepakt die op goed geluk ook nog de goeie kant op ging. In de bus aan italianen gevraagd van of ze ook wisten hoe we moesten reizen. Italianen staan niet al te best bekende om hun engels, dusd de man aan wie ik de weg vroeg, had iemand opgebeld, die ik aan de lijn kreeg. Het hele verhaal aan hem uitgelegd. Begon die in eens te praten over een taxi. Jahhhh....ammahoela dacht het dus niet. We zijn s ochtends ook met de bus in het centrum gekomen, dan komen we ook wel weer terug met de bus. Opeens herkenden we mensen van de hostel die opstapte in de bus, dus die uiteindelijk maar gevolgd en om 11 uur waren we weer in ons gezellige hostelletje. (waar we btw voor 38 euro zijn verbleven voor 2 nachten incl. ontbijt!!!).

Dag 2:
Vandaag dachten we om maar effe de culturele tour te maken. We zijn op een sightseeing bus gestapt en hebben daarbij effe goed milaan kunnen bekijken. We zijn uitgestapt op een plein bij werkelijk een schitterende kerk. Daar wat rondgekeken en fotos gemaakt. We wouden ook nog effe de kerk van binnen zein, maar dit was niet mogelijk omdat we een korte broek met een truitje aanhadden. Dus helaas dat hebben we gemist. Daarna een overdekt winkelcentrum in gelopen, waar je alle duurdere winkels van milaan hebt zitten. Nog effe geshopt bij de winkel van Gucci...hahah! Deur werd voor ons opengedaan, maar op den duur toch maar weer besloten om er uit te gaan, gewoon omdat je daar niet op je gemak voelt. Daarna nog effe daar rondgelopen en met de duifen op de foto geweest, waarna we maar weer besloten om terug te gaan naar de hostel, om daar de spullen om te halen. We moesten namelijk alweer om 19:20 uur de trein naar Visp hebben.

Toen we weer in de trein zaten terug en helemaal moe waren van de indrukken die we hebben opgedaan, kwam opeens de conducteur bij ons. Het schijnt dus dat we een verkeerd kaartje hadden terug. Namelijk niet voor de 8ste juli, maar voor de 6de juli. Claudia helemaal in paniek. Wij het hele verhaal uitleggen aan de conducteur, die ons gelukkig door liet reizen naar onze eindbestemming. Toen we uiteindelijk de eindebestemming Visp hadden bereikt, kwamen we erachter dat we nog een dik uur moesten wachten op de LAATSTE trein weer naar Raron. We konden gewoon echt niet meer en toen kwam dit er ook nog bij. (echt superzzz natuurlijk). Oke....11 uur uiteindelijk terug in Raron, moesten we nog 10 minuten lopen van het station terug naar de camping. Op de terug weg steeds in de slappe lach schietende. Zijn we echt 100 meten vanaf de camping, stopt er opeens een zwistere auto voor onze neus met een prachtige jongeman erin. Jah zegt die....willen jullie een lift???? Nou graag, maar we zijn er al bijna. Om 12 uur lagen we uiteindelijk in ons bedje. Voldaan en helemaal kapot.

Oke.....dit is nog lang niet het hele verhaal. Maar die vertel ik nog wel een keer persoonlijk.

Het was een leuk weekend in iedergeval en nu eerst weer 5 dagen aan het werk, voordat we weer een dag vrij zij.

Bedankt voor allee leuke en liefe berichtjes. Leuk dat jullie het alllemaal zo goed op de voet volgen.

Liefs en dikke knuffel dees

Oom peter en oma: Met bruno gaat het superzzz. Hij geniet van de omgeving en komt helemaal tot rust. Kon hem helaas niet meenemen naar milaan. En gaat oma alweer op vakantie!!!! Jeetje...echt een wereldreiziger. Echt helemaal leuk en oostenrijk is zowiezoo echt schitterend.

Sunshine: Hoop dat je snel weer beter word. Maak me daar wel een klein beetje zorgen over. Maar dat zal vast wel weer goed komen. We mailen en sms-en.

Mam en pap: Ben zekerzzz wel aan het werk, maar relaxing daarbij is ook heel belangrijk. Jullie vakantie komt er ook heel snel aan. Dus voor dat jullie het weten zitten jullie ook hier bij mij in zwisterland. Je moet echt ook een bezoekje brengen aan milaan!!!!

Ingrid: Veel plezier in Hongerije volgende week. Geniet ervan en we mailen nog wel effe. Groetjes aan koen.

• 09 Juli 2008 - 15:10

Marjan Barink:

Hoi Desiree,
    Ik kreeg je adres van je tante Mieke, omdat ik het met haar over Matthias had die momenteel aan het werk is in Bahrain.
    Leuk om je belevenissen te lezen. Veel plezier verder en werk ze!!!
    Groetjes uit Delfzijl.

• 09 Juli 2008 - 16:47

Mam:

Hallo Desire,

Leuk om te lezen dat je het zo leuk hebt gehad in Milaan. Heb je de cd al ontvangen? Waar komt Claudia vandaan en kun je haar ons een beetje voorstellen? Ook mijn collega's lezen jouw berichtjes ook al met grote interesse. Nu eerst aan het werk en serieus hoor, anders ga ik daar ook maar even solliciteren ....hahaha

xxxx mam

• 10 Juli 2008 - 08:16

Miekepostma@home.nl:

Hoi desire,

Leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat en dat je super dagen in milaan hebt gehad en dat met die duure winkels doe je best dan kun je daar later ook gaan shoppen.Heb je al plannen voor een volgend uitstapje?. Veel plezier alvast.
    Groetjes Mieke.

• 10 Juli 2008 - 13:05

De Buren:

hey desire
    wat leuk dat je naar Milaan bent geweest. hou je nog tijd over om te werken? {grapje}.
    groetjes van ons.