Nog 1 week te gaan! - Reisverslag uit Raron, Zwitserland van Désiré Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Nog 1 week te gaan! - Reisverslag uit Raron, Zwitserland van Désiré Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Nog 1 week te gaan!

Door: Désiré

Blijf op de hoogte en volg Désiré

22 Augustus 2008 | Zwitserland, Raron

Hallooooooo,

Hier weer effe een berichtje vanuit het prachtige zwitserland. Nog 1 week te gaan. Wat is de tijd toch omgevlogen. Ook fijn om straks weer lekker naar school toe te gaan. Oke....hier komt weer een update!

Ook de afgelopen week hebben we weer een aantal vrije dagen gehad en we zijn niet lui op onze kont blijven zitten....hahah! Maandag zijn we met zijn tween naar de aletschgletsjer geweest. Deze staat ook op de werelderfgoedlijst, dus we verwachten er heel veel van. En moet zeggen het was ook werkelijk schitterend. We zijn eerst met de trein naar Visp toe gegaan en daarna de trein gepakt naar fliesh, om daar vervolgens met de gondel naar boven te gaan (met nog 100rden mensen)...beetje jammer. Eenmaal boven aangekomen heb je een schitterend uitzicht en natuurlijk genoeg foto momeneten om effe een toffe en leuke foto te maken. We hebben daar de eggishorn beklommen....das echt een rotspartij waar je zeg maar opklimt en als je hoogtevrees hebt ook echt niet moet doen. Vanaf de Eggishorn heb je een nog waanzinniger uitzicht. Al met al dit was een superwaanzinnige dag tot nu toe. Nog niet wetende dat er een veel leukere dag woensdag aankwam....hahah.

Dinsdag gewoon an die arbeit gewesen en woensdag zijn we maar een dagje naar hohsaas geweest. Dit is een plaatsje wat deel uitmaakt van Saas Fee. Saas Fee blijft gewoon onze favoriet in Wallis. In hohsaas de gondel genomen naar 3100 meter en vanuit daar een rondgang gemaakt over de rotsen. Echt waanzinnig (hoevaak heb ik dat al gezegd). Staan ook gewoon tentjes tussen de rotsen, waar mensen gewoon in overnacht hebben omdat ze geen zin hebben om steeds op en neer in de gondel te gaan. Volgend doel hier....ook een keer in zoon tentje overnachten...hahah! Je hebt daar echt het gevoel alsof je in het maanlandschap loopt met een uitzicht op een gletsjer. Nadat we de rondgang hebben gelopen, zijn we 3 uur naar beneden gelopen naar het middelstation. Ik kan niet anders zeggen maar ook dit was weer SUPERGAAF. Bij een hutje (waar je ook kan slapen) geluncht en toen de tocht afgemaakt. Bij het middelstation hebben we nog een rondgang gemaakt van een half uur en daarna een TROTTI gehuurd om een 11 km lange tocht naar beneden te trottien. Echt supergaaf gewoon. Je staat zeg maar op een step en zo ga je naar beneden. Moet zeggen dat ik in het begin nog wel een beetje bang was, maar toen ik eenmaal de smaak te pakken had ging ik er ook als een haas vandoor. Blijft gewoon leuk met een TROTTI naar beneden. Moet zeggen dit was de mooiste dag tot nu toe.

Woensdag ging er vanuit de camping een excursie. Ik samen met mijn collega (die het had georganiseerd) gingen we naar boven om vervolgens met een trottie naar beneden te gaan en dan een anderhalf uur naar beneden te lopen met een groep van de camping. Moet zeggen dat het een geslaagde excursie was en volgende dinsdag of woensdag gaan we hem nog een keer doen met een groep.

Voor de rest gaat het hier echt supergoed! We zijn met zijn allen aan het genieten van de laatste dagen in dit land en van elkaar. Het is een dubbel gevoel om straks weer naar huis te gaan. Ben echt verliefd geworden op dit land (en snap nog steeds niet waarom ik dit land niet eerder heb ontdekt). Weet niet of dit mijn laatste bericht is. Probeer hem volgende week nog effe te updaten voor de laatste keer.

Groetjes en veel liefs vanuit zwitserland dees

• 22 Augustus 2008 - 18:36

De Buren:

hoi desire
    begrijp dat je er nog niet flauw van bent maar aan alles komt een eind dus geniet er nog van.wij beginnen maandag weer te werken. groetjes van ons.

• 24 Augustus 2008 - 11:35

Jan Hennie + Kids:

Hallo Desiree je geniet dus nog volop.De laatste week gaat beginnen geniet er nog volop van want dan komt gelijk je familie weekend en die is volgens mij erg vermoeiend. we kijken er naar uit om vrijdag al je verhalen te horen dus we rekenen vrijdag op jullie! groetjes tot vrijdag

• 24 Augustus 2008 - 16:51

Rianne:

Hey topper,
    alles nog steeds goed lees ik, hier ook nog steeds. heb de vakantie achter me gelaten en ga rustig verder. kijk er echt naar uit als je thuis bent weekend is zo saai hier haha:P geniet nog even de laatste week en dan zie ik je snel

liefs Rianne(Y)