Excursie Zagreb en werk - Reisverslag uit Čatež ob Savi, Slovenië van Désiré Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Excursie Zagreb en werk - Reisverslag uit Čatež ob Savi, Slovenië van Désiré Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Excursie Zagreb en werk

Blijf op de hoogte en volg Désiré

28 Juli 2013 | Slovenië, Čatež ob Savi

Dobber Dan,

Hier is dan weer een update na 2 weken vol met avonturen. Een korte samenvatting hiervan is topdrukte, gezelligheid, gekkigheid, Zagreb, shoppen, politie en een echte storm. Oftewel we maken weer genoeg mee. Het is hier nog steeds heel druk i.v.m. het hoogseizoen, maar in Augustus gaan we het iets rustiger krijgen. Tenminste, zoals het er op dit moment uitziet. Maar elke organisatie kennende zullen er wel weer genoeg aanbiedingen uitvliegen en zitten we alsnog vol. De tijd vliegt echt voorbij. We zijn dagelijks druk met alle gasten die we op dit moment op de camping hebben zitten en als we niet druk zijn, zijn we wel aan het genieten langs het zwembad. Het is hier op dit moment SNIKHEET met temperaturen die tegen de 40 graden aanliggen. Daarom word het meeste werk voornamelijk in de ochtend – en avonduren gedaan.

Ik moet even goed nadenken over wat ik de afgelopen periode heb meegemaakt, want elke dag werken in het beheerdersteam van Terme Catez is al een avontuur opzich. Zo maken we genoeg grappige dingen mee. Een paar dingen zijn hierbij de polonaise op het boerenveld met gasten, popcorn eten bij gasten en tijdens een storm bij bierdrinkende Denen onder een party tent staan. Maar daarnaast begaat iedereen ook genoeg blunders, wat de spanning en gezelligheid goed in het team houdt. Ik vind het werk nog steeds super om te doen en af en toe gaan mijn gedachten toch stiekem naar misschien nog een seizoen, maar daar ben ik nog lang niet zeker van.

Afgelopen vrijdag ben ik gezellig met Kirsten richting Zagreb gegaan voor een echte meiden dagje, wat betekent shoppen, sightseeing en genieten van alles wat deze stad heeft te bieden. Het is een beetje een punk / rock stad met niet zo heel veel architectuur, maar wel heel mooi om is een keer te zien te hebben. We zijn ’s ochtends, vroeg vertrokken vanaf de camping om richting Dobova te fietsen (7km), waar we op de trein zijn gestapt richting Zagreb. Aangezien Dobova het grens station is van Slovenië naar Kroatië hadden we in de trein een strenge paspoort controle die enorm lang duurde. Maar na 30 minuten stil te hebben gestaan vertrok de trein dan toch tegen 10:00 uur naar Zagreb waar we tegen 11:00 uur ongeveer aankwamen. Daarna zijn we snel richting de binnenstad gelopen, waarbij we voorbij verschillende toeristische bezienswaardigheden kwamen en richting de Cathedraal zijn gelopen, waar we 2 families die bij ons op de camping zaten tegen kwamen. Daarna weer een stukje terug gelopen en hebben we de hele middag lekker geshopt inclusief een stop bij een ijssalon waar we een heerlijk ijsje hebben gehad. ’s Avonds hebben we nog even gezellig geborreld en gegeten bij een restaurant in de binnenstad, voordat we tegen 21:00 uur weer terug in de trein zijn gestapt richting Dobova. Onderweg terug naar de camping kwamen we de mannen (Rob & Rick) nog tegen die met een excursie van onze con-collega’s mee waren gegaan naar een restaurant. Daar nog heel even geborreld en tegen 00:00 uur waren we weer op de camping terug.

Deze week hebben we ook onze eerste echte zomerstorm gehad met hevige regenval. Kan ook bijna niet anders met deze hete temperaturen. We zagen de onweersbuien al vanaf een afstand aankomen, dus het was aan ons om de gasten hier op voor te bereiden aangezien ze allemaal nog in het zwembad lagen te genieten. Dus tijd voor ons om alle parasols VOOR de storm dicht te gaan doen. Ik heb een sprint over het boerenveld getrokken, maar helaas kletsnat ben ik na deze sprint bij Denen onder de partytent beland die heel gezellig aan de bier waren buiten tijdens de hevige regenbui. Het was echt de meest hevige bui die je je maar kunt voorstellen, want je kon de tent voor je niet meer zien en we hoorden dat in Brezice (plaats 4 km hier vandaan) enorme hagelstenen naar beneden zijn gekomen.

Nu ik dit verhaal voor jullie typ is het echt bloedje heet (tegen 40 graden) en zitten we heerlijk te puffen in de schaduw. Tijdens werk is het bijna niet meer te doen, want met 40 graden tenten schoon maken gaat toch wel heel zwaar. Maar helaas geen goede vooruitzichten voor mij, het blijft namelijk HEET!

Ondertussen hebben we te horen gekregen dat Kirsten i.p.v. eind Augustus t/m eind September zal blijven, wat betekent dat we onze Europa tour plannen al een beetje aan het maken zijn. We zitten op dit moment te denken aan Rome, daar een auto te huren en zo via Toscane naar het Noorden van Italië te rijden voordat we per bus / trein of vliegtuig terug zullen gaan richting het koude Nederland. Ik kijk er al enooooorm naar uit en heb er nu al super veel zin in!! Maar niets staat nog vast, zodra die plannen vast staan hou ik jullie op de hoogte.
Het is alweer een lang verhaal geworden.

Ik zeg vanuit Catez ob Savi tot de volgende keer!! Een hele fijne week :D!

Xxx Dees

• 28 Juli 2013 - 18:24

Thea_dijkhuizen:

Hoi Dees,

Ik lees het al weer....je vermaakt je prima daar en je vermaakt je ook prima! Ga zo door! En wel moet ik zeggen dat je plannen na je werkzaamheden steeds groter worden! Groetjes aan iedereen daar en tot je volgende verslag!

Xxx
    Mams en paps