Plitvice meren Kroatie - Reisverslag uit Čatež ob Savi, Slovenië van Désiré Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Plitvice meren Kroatie - Reisverslag uit Čatež ob Savi, Slovenië van Désiré Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Plitvice meren Kroatie

Blijf op de hoogte en volg Désiré

14 Juli 2013 | Slovenië, Čatež ob Savi

Dobber dan,

De tijd vliegt voorbij. Ik zit nu al bijna 3 weken hier op de camping. Het is hier nog steeds mooi weer, met af en toe een heftige regen / onweersbui, waarbij het ook echt met bakken naar beneden komt. Er is de afgelopen week weer genoeg gebeurd. Korte samenvatting hierbij is politie, zaken doen, UNESCO wereld erfgoed, gekke gasten en uitslag kleurwedstrijd. Oftewel elke dag is weer een nieuwe avontuur!

Na een aantal dagen weer aan het werk te zijn geweest waren dinsdag en woensdag alweer mijn vrije dagen. Omdat ik woensdag samen met Kirsten en Rob vrij had, besloten we om een auto te huren en richting Kroatie te gaan naar de Plitvice Meren, die op de UNESCO wereld erfgoedlijst staat als natural heritage. Astrid, Jos en Milo waren hier al geweest en waren hierover super enthousiast, dus dat wouden wij ook al heel graag zien. Auto hebben we gehuurd bij een lokale autoverhuurder, waarvan we het telefoonnummer bij de VVV op de camping hebben verkregen. In eerste instantie had ik overlegd dat we de auto (FIAT BRAVO) woensdag om 08:00 uur ’s ochtends op de camping zouden krijgen, maar om toch het zekere voor het onzekere te nemen heb ik toch maar onderhandeld dat we de auto dinsdag konden ophalen, zodat we op tijd konden ververtrekken. Na mijn excellente onderhandel skills te hebben toegepast konden we voor een leuk prijsje de auto al dinsdag hebben. Blijft leuk zaken doen! Omdat we de auto al dinsdag hadden en al weken op een kerkje hier op de berg kijken en er heel graag heen wouden, besloten we om dinsdag avond maar is op avontuur te gaan naar dit mooie kerkje in de bergen. Na een aantal uur te hebben rond gereden, een aantal keer te hebben gevraagd hoe we moesten rijden, en weet ik veel hoeveel steile weggetjes te zijn ingeslagen, waarbij vooral mijn omkeer skills werden getest, kun je het al wel raden….. we hebben het niet gevonden . Maar daarnaast zijn we wel op een paar schitterende plekken geweest. Als afsluiter hebben we nog even gezellig een drankje en hapje gedaan in Brezice bij een restaurant. Na het eten zijn we weer richting de camping gereden, waarbij we nog aangehouden werden door de Sloveense politie langs de weg. Heerlijk avontuur weer!

Woensdag zijn we dan eindelijk vertrokken richting de Plitvice meren in Kroatie, waar we na een schitterende rit tegen 10:00 uur ongeveer aankwamen. Na snel de auto geparkeerd te hebben, was het tijd om te gaan genieten. We hadden al vele mooie verhalen gehoord, dus hoopten dat alle verhalen die we in de afgelopen weken hebben mogen aanhoren waar waren. En niets was te veel gezegd, wat schitterend!! Door het park lopen verschillende routes, waarbij we besloten om route C te gaan lopen, aangezien die door het grootste gedeelde van het park liep. Een tocht van ongeveer 8 km. Tenminste als je de tocht 1 keer loopt ;). De Plitvice meren staan bekend om hun ontelbare watervallen, wat echt schitterend was. We begonnen bij de grote waterval en vervolgden daarna onze weg door het park. Tegen 13:30 uur hadden we route C gelopen en moesten we het laatste stukje met een treintje. Maar zo sportief dat ik ben, kwam ik natuurlijk met het idee om het laatste stuk te lopen aangezien het best wel lang duurde voordat het treintje er was en we nog best wel veel tijd hadden. Wanneer ik dus met een idee kom, luister vooral niet, want dat heeft me nog een tocht van 2,5 uur opgeleverd door het park. We wouden in eerste instantie door het park via het bootje die daar door het park ging, terug naar de auto lopen, maar toen we bij het punt kwamen (na 1,5 uur lopen) waar je op de boot stapt, stond er een rij van een uur. Aangezien Rob & Kirsten geen zin hadden op te wachten, kwamen ze met het briljante idee om het stuk vervolgens maar weer berg opwaarts terug te lopen naar hetzelfde punt waar we om 13:30 uur ook al stonden. BALEN!!! Ik wou Jos alweer bellen, maar helaas was die gewoon aan het werk…..haha! Tegen 17:30 uur waren we weer terug bij de auto en hebben we onze weg vervolgd naar Slunj, waar we een te mooi visrestaurant hebben gevonden langs de rivier, waar de vis gewoon vanuit het water op je bord springt. Heerlijk!!! Tegen 21:30 uur waren we weer op de camping. Om 22:00 uur was er iemand die de auto weer ophaalde, waarbij we ook nog een drankje aangeboden hebben gekregen en mee hebben gekletst. Het was een top dagje!!

Ondertussen gaat het werk ook door en maken we ook tijdens het werk weer genoeg leuke dingen mee. De gasten die we nu op de camping hebben zitten zijn stuk voor stuk relaxed. Vrijdag heb ik de grote prijs van de kleurwedstrijd verloot onder de kinderen die hun kleurplaat hadden ingeleverd, en degene die hem had gewonnen was super blij. Ik geniet nog steeds van elk moment mijn tijd hier in Slovenië. Het werk is echt super. ’s Avonds kook ik nog steeds samen met rob en gaan de film avondjes ook nog steeds gezellig door. Ik zeg vanuit Slovenië weer tot de volgende keer! Geniet van jullie week :-).

Xxx
Dees

  • 15 Juli 2013 - 18:27

    Thea Dijkhuizen:

    Hoi dees

    Het kon ook niet anders dat je weer van alles meemaakt....en wees gerust we volgen niet vaak je raad op maar volgen ons eigen plan....dus hoezo ik kan goed voor mezelf zorgen.....

    nog veel plezier daar en we kijken uit naar je volgende avonturen!!

    xxxx
    Mams en paps

  • 16 Juli 2013 - 13:24

    Oom Peter:

    Bonjour, Hello of Guten Tag Desire,

    Ik weet het bijna niet meer, zoveel landen heb je de afgelopen tijd wel bezocht.
    Kun je niet een eigen reisbureau of reisgids beginnen, je hebt genoeg te vertellen.
    ik lees dat je het naar je zin hebt, fijn om te horen. Hoe zijn de Sloveense inwoners?
    Kun je al een beetje sloveens praten? Hier gaat het z'n gangetje, het zou beter weer
    danwel warm danwel heet worden de komende week 30graden!!!
    Blijf je best doen want je weet nooit hoe een olifant een muis vangt?
    De groetjes ook van Oma en we lezen weer met bewondering je gebeurtenissen
    en doe vooral geen dingen blablabla... als je begrijpt wat ik bedoel
    Dag lieverd en doe de rest de groeten van ons.

  • 16 Juli 2013 - 15:25

    Ingrid:

    Heey Dees,

    Wat een leuke verhalen weer, kan ook niet anders natuurlijk! Ik zie alles zo voor me hoe je het doet. Echt super knap allemaal. Jij regelt het wel!! Prachtige foto''s zeg. Misschien een leuke vakantie voor mark en mij haha.. Werkse daar in Slovenie!! xxx Inga

  • 05 Augustus 2018 - 12:12

    Sheila:

    Hallo wij gaan over 2 dagen naar Slovenië.
    En willen ook graag naar Plitvice.
    Maar het restaurant heet dat Petro?
    Ik zag foto’s en zag er goed uit en mooi.

    Ik kan niet wachten om er heen te gaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Désiré

@ internship "Magnetic South" New Zealand

Actief sinds 09 Feb. 2008
Verslag gelezen: 890
Totaal aantal bezoekers 58614

Voorgaande reizen:

05 April 2014 - 30 September 2014

Junior beheer Vacansoleil Italia

26 Juni 2013 - 28 September 2013

Junior beheerder Terme Catez Slovenië

09 December 2011 - 15 April 2012

Bizztravel wintersport 2011 - 2012

01 September 2010 - 02 April 2011

Afstuderen - Internship Auckland

19 Februari 2010 - 01 Mei 2010

Minor Regional Tourism Development

01 Juli 2008 - 31 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: