Het avontuur is begonnen op camping Terme Catez - Reisverslag uit Čatež ob Savi, Slovenië van Désiré Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Het avontuur is begonnen op camping Terme Catez - Reisverslag uit Čatež ob Savi, Slovenië van Désiré Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Het avontuur is begonnen op camping Terme Catez

Blijf op de hoogte en volg Désiré

28 Juni 2013 | Slovenië, Čatež ob Savi

Dobber dan,
Hier komt dan mijn eerste bericht na alweer 2 dagen hard aan de slag te zijn geweest. De reis naar Slovenië is heel goed verlopen. Om 06:00 uur ’s ochtends ging mijn wekker, om nog even mijn laatste dingetjes na te kijken voordat we tegen 7:15 richting Leer (Duitsland) vertrokken waar ik om 8:53 uur met de trein naar Keulen vertrok. Maar voordat de trein vertrok eerst nog een heerlijk drankje + gebakje gedaan met mijn ouders ter gelegenheid van mijn moeders 52ste verjaardag. Daarna vertrok toch echt de trein vanaf spoor 1, vak D, wagon 9, stoel 81 wat al de nodige moeite meebracht voor ons. Mijn inschatting van Vak D is helaas niet zo goed, dat ik samen met mijn pa eerst nog half het perron zijn overgerend om in (bijna) de goede wagon terecht te komen. Maar het is gelukt !

Toen de trein eindelijk in Keulen was aangekomen, was het tijd om over te stappen op de trein naar het luchthaven waar ik tegen 13:00 uur was. Meteen ingecheckt bij de meest chagrijnige mensen bij de balie van German Wings. Daarna nog even rond gekeken en door de douane gegaan om daar nog even te chillen voordat Kirsten (collega) ook was gearriveerd en gezellig richting Zagreb vertrokken.

Eenmaal aangekomen stonden Rob en Jos (collega’s) ons al op te wachten, waarna we richting de bus zijn gelopen en richting Slovenië zijn gereden. Bij de grens van Kroatië naar Slovenië zijn we twee keer gecontroleerd omdat je van buiten de EU naar een land binnen de EU ging. Duurde allemaal enorm lang maar we hebben het gehaald.
Eenmaal op de camping aangekomen gaat een wereld voor je open. Wat allemaal waanzinnnig!! Kermisje bij de ingang van de camping, enorm groot zwembad (binnen & buiten) met weet ik veel hoeveel glijbanen (ik weet waar ik ben op mijn vrije dagen ;)) en alle faciliteiten die je je maar kunt voorstellen, oftewel kijk gewoon gezellig even op de site van Vacansoleil en dan Terme Catez. Druk daarna vooral op de boek button. Hoe meer gasten hoe gezelliger het uiteraard word. Vervolgens door gereden naar de tent waar we de komende 3 maanden zullen zitten en kennis gemaakt met het team. Zoals ik zei, bestaat het team uit 6 personen. Ik, Kirsten, Rob, Rick, Jos & Astrid en Milo (onze mascotte). Ik moet zeggen de eerste indruk is zeer goed en de gezelligheid zit er al goed in. Dus ik maak me geen zorgen voor de overige tijd.

De volgende dag begon de dienst om 08:00 uur. Lekker vroeg onze nest uit en voorbereid voor een drukke dag. Voornamelijk uitleg gehad over hoe een dienst van een beheerder eruit ziet, oftewel schoonmaken, inchecken – uitchecken, problemen oplossen en daarbij plezier in je werk hebben. Ik moet eerlijk toegeven als dat het enigste is, dat mijn leven op dit moment niet beter kan. Daarnaast is de omgeving ook waanzinnig. Het lijkt een beetje op Oostenrijk met heel veel groen. Je zou van Oost – europa verwachten dat het grauw en grijs is, maar het is ontzettend mooi. Er staat dan ook al veel op het programma, maar helaas op dit moment te druk. Zaterdag hebben we bijna een volle wissel, wat de nodige stress met zich zal meebrengen, maar met dit top team gaat het wel goed komen. Ondertussen zijn we natuurlijk ook optimaal aan het genieten van het camping leven. Ik moet eerlijk zeggen, na 5 jaar geen kamperen is het werkelijk heerlijk om even weer ouderwets het leven door te gaan. ’s Ochtends en ’s avonds samen met je toilettasje naar het toiletgebouw, gezelschapsspelletjes doen (badminton) en genieten van de buitenlucht. Wat zou je nog meer in het leven willen. Het is een beetje ontnuchteren van de dagelijkse sleur van het leven.

Dit was hem weer!! Ik zal proberen hem regelmatig up te gaan daten met mijn avonturen, zodat jullie ook een beetje hier zijn. Ik wens jullie een heel fijn weekend toe en tot de volgende blog.
Nu ik hier zit en de blog voor jullie online wil zetten, vliegen opeens de meest grote torren / Kakkerlakken (of zo iets) mijn kant op, laat staan de mega spinnen die ik vandaag heb gezien. Ik zag hiep hoi tegen de gigantische natuur…haha

xxx Dees

• 28 Juni 2013 - 21:58

Jolanda:

hoi desire
    leuk om weer een verslag van je te lezen!!
    succes groetjes Jolanda jaco mira

• 29 Juni 2013 - 08:17

Truus:

Hoi Desire.
    We gaan je blog lezen, heel veel plezier.

Groetjes uit Loppersum

• 29 Juni 2013 - 10:13

Mams:

Hoi dees,

Dat wordt nog heel gezellig daar met je "huisdieren". Ik dacht al wat hoor ik....!
    Gezellig weer terug naar je roots...kamperen in de natuur! Fijn om te lezen dat het goed gaat en dat je leuke collegas hebt....
    Maak er samen een toptijd van!

xxxxx
    Mams en paps

Kun je al een beetje sloveens of verstaan ze het Gronings ook wel.(hahaha)
    Fijn dat je leuke collega's ontmoet hebt.Doe rustig aan en laat het over je heen gaan.
    We lezen je verslagen wel en zien de gebeurtenissen met vertrouwen tegemoet.
    Ga je ook met de afwas over de camping? En wat de beesten betreft: er zijn natuurlijk
    ook die je niet ziet of hoort als je aan het slapen bent( hahahaha) wat zullen ze groot zijn!!!
    Veel werkplezier en doe ze allemaal de groeten uit ook een prachtig land namelijk

• 05 Juli 2013 - 22:04

Kelly:

aaah super leuk verhaal dees! hoelanf blijf je daar?
    want ik moet je nog wel weer zien he haha!
    hoop dat je een super leuke tijd heb daar!
    zijn we allebei lekker weg uit het koude nederland!
    tot snel schatje! xxx kelly

• 05 Juli 2013 - 22:05

Kelly:

ben trouwens de kelly uit gramsbergen je allerleukste collega hahah