Week 1 live vanuit Terme Catez - Reisverslag uit Čatež ob Savi, Slovenië van Désiré Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Week 1 live vanuit Terme Catez - Reisverslag uit Čatež ob Savi, Slovenië van Désiré Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Week 1 live vanuit Terme Catez

Blijf op de hoogte en volg Désiré

06 Juli 2013 | Slovenië, Čatež ob Savi


Dobber dan,

Na een week werken weer een klein bericht live vanaf Camping Terme Catez, Slovenië. Het is een ontzettend drukke week geweest, waarbij we onze drukste zaterdag alweer achter de rug hebben gehad, ik met trots mijn kleurwedstrijd ben gestart en waar de temperaturen toch echt boven de 30 graden uitkwamen. Oftewel het echte drukke werkleven is nu begonnen met het hoogseizoen in volle gang. De tenten en mobile homes beginnen nu goed vol te raken, wat ook de nodige gezelligheid mee brengt. We hebben over de afgelopen periode gasten vanuit heel Europa gehad, waaronder Frankrijk, Polen, Hongarije, Slovenië, België en uiteraard Nederland. Je kunt hier nu echt merken dat in Nederland de vakanties is begonnen, want op elke plek op de camping hoor je nu wel iemand Nederlands praten. Het werk is nog steeds super leuk. Hier komt weer de update van deze week.

Zoals ik al zei was het afgelopen zaterdag de drukste dag van het seizoen op dit moment. Dit betekende dat we met het hele team druk aan het werk waren met inchecken, vragen beantwoorden en zorgen dat alle accommodaties op tijd klaar waren voor de gasten. Alles moest enorm snel gebeuren. Omdat Kirsten en ik als laatste waren aangekomen, was dit voor ons wel even een nieuwe ervaring, maar zo goed als wij zijn, was dit natuurlijk geen enkel probleem en konden we als volwaardig lid meedraaien met het team. De dag is top verlopen en ook de dagen die daarop volgden waren er geen problemen. Ik heb mijn eerste nachtdienst gedraaid, wat ook enorm leuk was. Je krijgt dan een noodtelefoon, want mocht er iets gebeuren dan was jij degene die het moest oplossen. Dejavu naar Frankrijk, maar gelukkig werd ik hier niet wakker gebeld. Deze week hadden we ook onze ITM-er (International Team Manager) op bezoek die ging kijken hoe alles verloopt op de camping en indien nodig veranderingen doorvoerde. Daarnaast keek hij er ook naar hoe het team functioneerde en gaf ons feedback vanuit gasten oogpunt. Uiteraard was dit uitstekend :P. Ik ben begonnen met mijn kleurwedstrijd wat echt super leuk is. Het is de bedoeling dat er zo veel mogelijk adressen word opgehaald en wat is een beter manier dan een kleur wedstrijd te doen, waarbij ze ook adressen moet invullen. We hebben een bepaald target gekregen die we aan het einde van het seizoen gehaald moeten hebben.

Naast het werken maken we uiteraard ook genoeg mee. Vele vrije dagen en uurtjes worden door mij voornamelijk naast het immens grote zwembad door gebracht. Het zwembad heeft een buiten – en binnenbad die je gewoon vrij kunt gebruiken. Altijd enorm druk!! Het zwembad beschikt daarnaast ook over weet ik hoeveel glijbanen, waarbij voornamelijk 1 glijbaan een grote hit is geweest bij mij en een collega. Laten we het houden bij een blunder, verlies van een topje en schaammoment. Hoe en wat kan ik niet vertellen, aangezien ik anders ruzie krijg met een collega….haha! Het was in ieder geval te mooi voor woorden!! Donderdag ben ik samen met collega Rick naar Brezice geweest om te winkelen, 6 km fietsen. Vooral de term winkelen hoef je hier in Slovenie niet te gebruiken, want het stelde niets voor. 1 straat met af en toe een restaurantje en een goedkope kledingzaak. Oftewel wij hebben heerlijk genoten van een heerlijk Sloveens ijsje :-). Toen we klaar waren wouden we nog even langs de supermarkt (LIDL) en daarna terug richting de camping, maar helaas (zucht) was de band van Rick lek :(. Ik stond al op het punt van een belletje naar Jos die een busje heeft, maar helaas meneer Rick wou dolgraag terug lopen naar de camping, 6 km (nog diepere zucht). Daar gingen we dus met 30 graden terug lopen. Onder tussen was ik die dag ervoor al verbrand bij het zwembad, en betekende dit even afzien in de brandende zon. Zoals ik al zei, zijn de temperaturen hier op dit moment best wel hoog, wat betekent dat je ’s ochtends echt je tent uitbrandt. Uitslapen zit er helaas niet in op je vrije dag, dus ga je af en toe maar fijn verder slapen bij het zwembad. ’s Avonds zitten we met zijn allen gezellig een filmpje te kijken (Iron Man, the Avengers) of een kaart spelletje te spelen (Janif).
Oftewel we maken hier nog genoeg mee.

Voor de komende tijd staan Ljubjana en Zagreb op het programma. Daarnaast ben ik ook mijn kookkunsten aan het verbeteren waarbij Rob & ik voornamelijk heel lekker koken (tot mijn grote verbazing) en we elke avond dus een lekkere gevarieerde maaltijd hebben. Ik geniet enorm van mijn tijd en moet altijd maar weer lachen om mijn collega’s met hun fratsen en doen. Het zijn toppers!! Ik zeg weer tot de volgende keer :)!

Xxx Dees

  • 06 Juli 2013 - 20:19

    Listine:

    Ah wat super leuk om te lezen dat je het enorm naar je zin hebt!! Geniet ervan topper!

  • 06 Juli 2013 - 21:35

    Mams Dijkhuizen:

    Hoi Dees,

    Jammer dat het vanavond niet goed gelukt is om contact te maken. Maar fantastisch om te lezen dat je kookkunsten gewaardeerd worden. Je moet toch wel heel veel deja-vu momenten hebben daar op de camping weer logeren in een tent nietwaar? Hoe staat het met je kleine zwarte vriendjes?
    Ik begrijp dat je je niet verveeld en dat je leuke collega's hebt en ook dat je tussendoor nog even wat vakantie kunt vieren. Doe de groetjes van ons ook aan je collega's en blijf zo enthiousiast zoals je nu ook bent dan komt alles goed!!

    <3 <3 en xxx
    mams en paps

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Désiré

@ internship "Magnetic South" New Zealand

Actief sinds 09 Feb. 2008
Verslag gelezen: 574
Totaal aantal bezoekers 58620

Voorgaande reizen:

05 April 2014 - 30 September 2014

Junior beheer Vacansoleil Italia

26 Juni 2013 - 28 September 2013

Junior beheerder Terme Catez Slovenië

09 December 2011 - 15 April 2012

Bizztravel wintersport 2011 - 2012

01 September 2010 - 02 April 2011

Afstuderen - Internship Auckland

19 Februari 2010 - 01 Mei 2010

Minor Regional Tourism Development

01 Juli 2008 - 31 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: