Werk, verjaardag en genieten in Italië - Reisverslag uit Peschiera del Garda, Italië van Désiré Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Werk, verjaardag en genieten in Italië - Reisverslag uit Peschiera del Garda, Italië van Désiré Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Werk, verjaardag en genieten in Italië

Door: Desire Dijkhuizen

Blijf op de hoogte en volg Désiré

02 Mei 2014 | Italië, Peschiera del Garda


Ciao,

Daar ben ik weer met een nieuw verhaal. In de afgelopen periode is er hier in Italië genoeg gebeurd. Bijna te veel om in 1 verhaal samen te vatten zonder dat het te lang wordt maar ik ga mijn best doen. De eerste maand hier in Italië is voorbij gevlogen. Voordat ik het wist zat ik al op 20 April waarbij ik mijn 27ste levensjaar alweer ben ingegaan. Af en toe vraag je je serieus af waar de tijd blijft. Ik heb al vele mooie avonturen mogen meemaken in verre (naaste) landen en ben ook heel blij dat ik deze ook aan mijn lijstje kan toevoegen. Het werk bevalt me tot nu toe nog altijd prima. We zijn nog druk bezig met de opbouw van de tenten, waarbij ik nu bezig ben met mijn eigen straatje tenten. GEWELDIG!! Wie had ooit gedacht dat ik kabels kan aanleggen, kastje in elkaar kan zetten en waterpassen en oh ja een haring kan slaan. Ik moet af en toe zo om mezelf lachen. Ene moment sta je in de bediening, receptie en reisleidster en zo ben je bezig met het zware mannenwerk. Ik heb daarbij ook echt van zulke klungelige acties dat ik denk wat ik ben misgelopen in mijn opvoeding. En daarnaast denk ik wel eens als mijn pa me nu is kan zien. Die vindt het maar als te mooi dat ik nu een beetje in zijn vakgebied bezig ben. Ze zouden er hier eigenlijk een film van moeten maken en afspoelen. Ik denk dat er genoeg entertainment voor een volle middagprogramma is….haha. Mijn collega’s vermaken zich in ieder geval prima. Maar al in al bevalt het super goed. Afgelopen week is er ook een teamlid bijgekomen (Marlene) dat het team helemaal compleet maakt. Zij heeft de afgelopen 2 dagen haar inwerkdagen gehad zodat ik kon genieten van 2 dagen vrij. Je zou zeggen hoe goed kan je het hebben. Ik heb dus even een heerlijk wandeling richting Lazise (8 km) gemaakt op de ene dag en de andere nog meer de omgeving ontdekt met de auto die eerst naar de garage moest om een spijker eruit te halen. Tjah….af en toe heb je gewoon pech. Maar daarnaast wordt je wel geholpen door een schitterende Italiaan. Het leven is wel mooi ;)!!

Ik heb zoveel meegemaakt de afgelopen periode. Zo ben ik samen met mijn collega en collega’s van de camping die hier in de naaste omgeving ligen naar een camping geweest waar een ouder beheerders echtpaar zit om dakjes te plaatsen op de verandas van de mobile homes. Super mooi!! We waren echt aapjes hoe we allemaal op de hekken stonden. Aan het einde van de dag had ik volgens mij genoeg spinnen als huisdier in mijn haar. Echt te grappig!! Ik was ook echt een zwarte piet. Zo heerlijk om af en toe even jezelf te laten gaan in het werk. Ik heb zoo gelachen. Daarnaast ben ik met mijn verjaardag samen met Cat, Tess en Denn een rondje Gardameer gedaan. Ik wou heel graag de Monte Baldo op, maar omdat die in de wolken lag ging dat feestje helaas niet door maar wel hele mooie foto’s gemaakt en wat is het Gardameer ook aan de noordkant mooi. Wist je btw dat James Bond ook hier is opgenomen en dat Marco Borsato ook uit Italië komt? Ik kom hier zo veel te weten. Ik krijg bijna elke dag een nieuw weetje te weten tijdens werk. Gezelligheid is er in ieder geval genoeg. We hebben ook een heel leuk chinees winkeltje gevonden, dat wij “de toko” noemen, waar je heel goedkoop leuke spulletjes kunt krijgen. Echt ideaal!! We zijn er dan ook vaak te vinden.

Voor de rest gaat alles lekker zijn gangetje. De eerste gasten zijn aangekomen. Alleen door het slechte weer valt het op dit moment nog mee met de drukte om de camping. Maar hopelijk wordt dat straks beter wanneer Juni gaat beginnen. Mei is een hele slecht maand hier, dus is kijken of we die goed gaan doorkomen. Ik zit nu in ieder geval gezellig in mijn eigen tent die ’s nachts nog best wel koud is, dus ben heel blij dat ik een kacheltje heb. In mijn vrije tijd ondernemen we genoeg, wat jullie ook wel van mij gewend zijn. Al in in al is het tot nu toe nog een TOP tijd!!

Groetjes vanuit Bella Italia,
Dees

  • 03 Mei 2014 - 08:42

    Jolanda:

    hoi Desiree
    wat ben je toch een avonturier!je heeft het helemaal naar je zin !groetjes van ons allemaal Jolanda jaco mira nog heel veel plezier en nog gefeliciteerd!!

  • 05 Mei 2014 - 09:58

    Thea En Henk Dijkhuizen:

    Hoi Dees,

    Leuk weer om je avonturen te lezen...... Ik denk dat je vader je bij thuiskomst maar een basiscursus techniek moet gaan geven .........wie had kunnen denken dat je ooit in de "techniek" aan het werk zou gaan? En wat betreft die spinnen.......zijn de Italianen niet doof geworden van het gegil en wie heb je erbij gehaald om de spinnen te verwijderen? Of wordt het nu beter met je spinnenfobie? Jammer dat we niet samen je verjaardag hebben kunnen vieren.....Hier in Nederland zijn er zoals je inmiddels weet ook wat "veranderingen" geweest wat betreft je huisvesting.....Ja eindelijk wordt mijn wens nu ook vervuld! Ik heb begrepen dat het nu wat regenachtig is bij jullie......Dus dat wordt misschien een greppel graven om droge voeten te houden.....
    Geniet ervan daar en de groetjes aan al je collega's en we wachten weer op je volgende verhaaltje......

    Knuffel
    Paps en Mams

  • 05 Mei 2014 - 09:58

    Thea En Henk Dijkhuizen:

    Hoi Dees,

    Leuk weer om je avonturen te lezen...... Ik denk dat je vader je bij thuiskomst maar een basiscursus techniek moet gaan geven .........wie had kunnen denken dat je ooit in de "techniek" aan het werk zou gaan? En wat betreft die spinnen.......zijn de Italianen niet doof geworden van het gegil en wie heb je erbij gehaald om de spinnen te verwijderen? Of wordt het nu beter met je spinnenfobie? Jammer dat we niet samen je verjaardag hebben kunnen vieren.....Hier in Nederland zijn er zoals je inmiddels weet ook wat "veranderingen" geweest wat betreft je huisvesting.....Ja eindelijk wordt mijn wens nu ook vervuld! Ik heb begrepen dat het nu wat regenachtig is bij jullie......Dus dat wordt misschien een greppel graven om droge voeten te houden.....
    Geniet ervan daar en de groetjes aan al je collega's en we wachten weer op je volgende verhaaltje......

    Knuffel
    Paps en Mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Désiré

@ internship "Magnetic South" New Zealand

Actief sinds 09 Feb. 2008
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 58387

Voorgaande reizen:

05 April 2014 - 30 September 2014

Junior beheer Vacansoleil Italia

26 Juni 2013 - 28 September 2013

Junior beheerder Terme Catez Slovenië

09 December 2011 - 15 April 2012

Bizztravel wintersport 2011 - 2012

01 September 2010 - 02 April 2011

Afstuderen - Internship Auckland

19 Februari 2010 - 01 Mei 2010

Minor Regional Tourism Development

01 Juli 2008 - 31 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: